ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپرا
تکنولوژی

اپرا دسترسی به هشت اکوسیستم بلاکچین را در مرورگر کری‍پتو خود فراهم می‌کند

اپرا که در ماه‌های گذشته از مرورگر کریپتو خود رونمایی کرده بود حالا با اضافه کردن پشتیبانی از هشت پلتفرم بلاکچین جدید از جمله بیت کوین، سولانا و پولیگان، از تلاش جدیدش برای معرفی Web3 به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

اپرا که در ماه‌های گذشته از مرورگر کریپتو خود رونمایی کرده بود حالا با اضافه کردن پشتیبانی از هشت پلتفرم بلاکچین جدید از جمله بیت کوین، سولانا و پولیگان، از تلاش جدیدش برای معرفی Web3 به بیش از 380 میلیون کاربر موبایل و دسکتاپ در سراسر جهان خبر داد.

در اوایل سال میلادی جدید، اپرا مرورگر اختصاصی کریپتو خود را راه‌اندازی کرد که از ویژگی‌هایی مانند کیف پول، دسترسی آسان به صرافی‌های رمزارز وNFT، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) و مواردی دیگر پشتیبانی می‌کند. حالا این مرورگر از هشت اکوسیستم بلاکچین مهم از جمله بیت کوین، سولانا و پالیگان پشتیبانی می‌کند.

اپرا

به گفته این شرکت، هدف اصلی از ادغام چندین بلاکچین در این مرورگر، اطمینان از ناشناس بودن زنجیره و همراهی Web3 به روشی سازگار با محیط زیست بوده است. «یورگن آرنسن» (Jørgen Arnesen) در این رابطه توضیح می‌دهد:

«روی هم رفته، Web3 در حال تبدیل شدن به یک فناوری وب متداول است و کاربران نیازی به دانستن این موضوع که در حال تعامل با آن هستند، نخواهند داشت آن‌ها باید در این زمینه یک تجربه کاربری برتر و یک مزیت واقعی داشته باشند.»

در اطلاعیه اپرا همچنین به استفاده از راه‌حل‌های بدون نیاز به کربن با اتلاف انرژی بسیار کم تاکید شده که یکی از دلایل اصلی انتخاب بلاکچین پالیگان به جای اتریوم است.

تلاش Brave، رقیب اپرا برای پشتیبانی از پلتفرم‌های بلاکچین

اپرا

همچنین در نوامبر سال گذشته مرورگر Brave به عنوان رقیب اپرا، برنامه‌هایش برای ادغام بلاکچین سولانا و تقویت قابلیت DApp خود را اعلام کرده بود که البته هنوز در دسترس قرار نگرفته است. «برندان آیش» مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران بریو در این رابطه توضیح داد:

«با توجه به نیاز روزافزون کاربران و سازندگان به ابزارهایی برای دسترسی سریع و مقرون به صرفه به وب غیرمتمرکز، این ادغام به طور یکپارچه راه را برای میلیاردها کاربر حوزه کریپتو برای استفاده از برنامه‌ها و توکن‌ها هموار می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی