ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تولد 46 سالگی اپل
تکنولوژی

اپل 46 ساله شد

اپل، غول فناوری آمریکایی 46 سال قبل در تاریخ اول آوریل 1976 توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین تاسیس شد. شرکتی که تاثیرگذاری بالایی در بازار دارد و در حقیقت باارزش‌ترین کمپانی جهان ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۰

اپل، غول فناوری آمریکایی 46 سال قبل در تاریخ اول آوریل 1976 توسط استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین تاسیس شد. شرکتی که تاثیرگذاری بالایی در بازار دارد و در حقیقت باارزش‌ترین کمپانی جهان است.

اکنون بیش از چهار دهه از حضور اپل در حوزه فناوری می‌گذرد و کوپرتینویی‌ها طی این سال‌ها توانسته‌اند در بازار با محصولات کاربرپسند خود بدرخشند و حضور پررنگی داشته باشند.

تولد 46 سالگی‌ات مبارک، اپل

تولد 46 سالگی اپل
بنیان‌گذاران اپل در کنار اولین محصول این کمپانی

46 سال قبل بود که با ارزش‌ترین کمپانی کنونی جهان پا به عرصه وجود گذاشت. استیو جابز فقید، یکی از سه بنیان‌گذار اپل بود، کمپانی که در نهایت به یکی از تأثیرگذارترین شرکت‌های جهان تبدیل شد. شاید 1 آوریل برای خیلی از افراد تداعی‌کننده روز «دروغ آوریل» باشد. برای اپل اما این تاریخ از اهمیت زیادی برخوردار است.

اولین محصول کوپرتینویی‌ها یعنی Apple I یک رایانه شخصی بود که اولین نسخه آن با قیمت 666.66 دلار به فروش رفت. این رایانه برای اولین بار در گاراژ استیو جابز تولید شده بود. پس از آن نیز اپل با ارائه سری رایانه‌های Apple II تحولی را در صنعت کامپیوتر ایجاد کرد. این تنها یک نقطه شروع برای کوپرتینویی‌ها بود.

هم‌اکنون ارزش بازار اپل به ۲.۸۸ تریلیون دلار رسیده و صدرنشینی ارزش بازار را بین شرکت‌های جهان از آن خود کرده است. اپل پس از تجربه فراز و نشیب‌های مختلف، تسلیم نشد و به راه خود ادامه داد تا توانست به چنین عنوانی دست پیدا کند.

تولد 46 سالگی اپل
استیو جابز در رویداد معرفی اولین آیفون

در نهایت محبوب‌ترین محصول اپل، یعنی آیفون نیز برای اولین بار در سال 2007 معرفی شد و تحولی را در حوزه گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد. این محصول در واقع ترکیبی از یک تلفن همراه با آیپاد بود.

فکر می‌کنید که چه اتفاقاتی تا زمان فرا رسیدن تولد 50 سالگی اپل رخ خواهند داد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی