ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ورود سه فست فود بزرگ به متاورس
تکنولوژی

ثبت ‌نشان‌های تجاری مرتبط با NFT و متاورس توسط سه غول‌ فست‌فودی

طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها به مبحث واقعیت مجازی یا نام دیگر این روز‌هایش یعنی متاورس علاقه نشان داده‌اند. حال سه نام‌ آشنا و بزرگ دیگر از دنیای رستوران‌های زنجیره‌ای با ورود ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۲

طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها به مبحث واقعیت مجازی یا نام دیگر این روز‌هایش یعنی متاورس علاقه نشان داده‌اند. حال سه نام‌ آشنا و بزرگ دیگر از دنیای رستوران‌های زنجیره‌ای با ورود به این حوزه دوباره بر روی اهمیت و رشد دنیای متاورس تاکید کردند.

طبق گزارشات برندهای تاکوبل، پیتزا هات و مرغ سوخاری کنتاکی (KFC) که هر سه زیرمجموعه کمپانی Yum! Brands هستند، علائم تجاری متعددی را در زمینه محصولات و خدمات NFT و متاورس به ثبت رساندند.

بنا بر توییت مایکل کاندودیس وکیل امور علائم تجاری در متاورس، این درخواست‌ها پنجم فروردین مراحل اداری خود را در سازمان ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا طی کردند و این امر نشان می‌دهد که شرکت‌های مذکور قصد دارند تا برند خود را روانه متاورس کنند.

ورود سه فست فود بزرگ به متاورس

برندهای خوراکی مذکور به چه علت وارد متاورس شده اند؟

توییت مذکور نشان می‌دهد که محصولات و خدمات مرتبط با NFT و متاورس KFC چه مواردی را شامل می‌شوند که از میان آنها می‌توان به خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مجازی، رستوران‌های مجازی آنلاین با کالاهای مجازی و حقیقی، NFT ها، خدمات خرده‌فروشی و فروشگاه‌های آنلاین دارای کالای مجازی اشاره کرد.

کاندودیس همچنین در بیانیه خبری خود گفت: «واضح است که کمپانی  Yum! Brands نسبت به پتانسیل متاورس آگاهی دارد و با آماده کردن نشان‌های تجاری خود قصد فتح این اقتصاد مجازی را دارد.»

وی همچنین در ادامه خاطر نشان می‌کند که اقدامات صورت گرفته برای عقب نماندن از رقبای بزرگی چون مک‌دونالد، برگرکینگ و غیره نیز هستند. این در حالیست که کمپانی Inspire Brands نیز اخیرا نشان‌های تجاری مشابهی را برای برندهای زیر مجموعه خود نظیر آربیز، بسکین رابینز، بافالو وایلد وینگز و جیمی جانز به ثبت رسانده است.

کاندودیس در پایان می‌گوید که طی 12 ماه آتی باید منتظر پیوستن شرکت‌های بیشتری به این حوزه باشیم زیرا کمپانی‌های بزرگ‌ حالا متوجه اهمیت حفاظت از نام‌ها و برندهای خود در فضای متاورس شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی