ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرویس تعمیر توسط مشتریان کمپانی سامسونگ
تکنولوژی

همکاری سامسونگ با iFixit: سرویس آموزش تعمیرات دستگاه‌های گلکسی به مشتریان

محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا ادامه دارند و ممکن است مراجعه به مراکز تعمیرات گوشی خطرناک باشد. در همین راستا، کمپانی سامسونگ با همکاری iFixit سرویسی را توسعه داده است که به تعمیر دستگاه‌های گلکسی ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا ادامه دارند و ممکن است مراجعه به مراکز تعمیرات گوشی خطرناک باشد. در همین راستا، کمپانی سامسونگ با همکاری iFixit سرویسی را توسعه داده است که به تعمیر دستگاه‌های گلکسی توسط خود مشتریان کمک می‌کند.

اپل طی سال‌های قبل سرویس تعمیرات جدیدی را ارائه داد و خدمات پس از فروش خود را گسترده‌تر کرد. اکنون سامسونگ نیز سرویس جدیدی را برای مشتریان در نظر گرفته تا بدون نیاز به مراکز تعمیرات و خدمات پس از فروش، بتوانند دستگاه گلکسی خود را در خانه تعمیر کنند.

همکاری سامسونگ با iFixit برای آموزش تعمیرات به مشتریان

سرویس تعمیر توسط مشتریان کمپانی سامسونگ

گزارشات حاکی از این هستند که کره‌ای‌ها سرویس جدیدی را معرفی کرده‌اند. این سرویس جدید امکان دسترسی به قطعات، ابزارها و راهنماهای مختلفی را برای تعمیر دستگاه‌های گلکسی توسط مشتریان می‌دهد. سامسونگ با iFixit برای توسعه این خدمات همکاری می‌کند.

دستگاه‌های در اولویت و واجد شرایط کنونی سامسونگ در این پروژه، محصولات سری گلکسی S20 و S21 و گلکسی تب اس 7 پلاس هستند. فعلا مشخص نیست که سری Galaxy S22 چه زمانی به این پروژه افزوده می‌شوند.

در ابتدای شروع به کار این سرویس، قطعاتی مانند نمایشگر، قاب پشتی، باتری و درگاه شارژ جزوی از پروژه تعمیر توسط مشتریان گلکسی است. کاربرانی که از این سرویس برای تعمیر دستگاه خود استفاده می‌کنند می‌توانند به راهنماهای گام به گام تعمیر نیز دسترسی داشته باشند تا در هر مرحله بدانند که باید چه اقدامی انجام دهند.

سرویس تعمیر توسط مشتریان کمپانی سامسونگ

«کایل وینز»، مدیرعامل iFixit به منبع خبر می‌گوید که فعلا کار روی راهنماهای تعمیر مربوط به خانواده گلکسی S20 کامل شده و آن‌ها در حال تکمیل راهنماهای مربوط به سری گلکسی S21 و گلکسی تب S7 پلاس هستند.

همچنین این منبع از سامسونگ در رابطه با گسترش این سرویس برای تعمیر محصولاتی مانند سری Galaxy A پرسید. یکی از سخنگویان کمپانی سامسونگ در پاسخ به این سؤال گفت:

«سامسونگ قصد دارد تا زمان بالغ شدن این پروژه، دامنه محصولات، قطعات و قابلیت‌های سرویس تعمیر توسط مشتریان را گسترش دهد.»

البته مشکلاتی نیز در این راه وجود دارند؛ به عنوان مثال، برداشتن باتری گلکسی S20 کار دشواری بوده و احتمالا به همین دلیل فعلا جزو برنامه اولیه راهنماهای iFixit نیست.

با این حال سامسونگ باتری دستگاه‌هایش را به همراه نمایشگر آن‌ها ارائه می‌دهد و این روند ساده‌تری برای تعویض باتری خواهد بود. اگر بخواهید تنها باتری گوشی‌های سری گلکسی S20 و گلکسی S21 را تعویض کنید، به مقدار زیادی الکل ایزوپروپیل برای خارج کردن باتری، دقت بالا و فشار زیاد احتیاج دارید.

سامسونگ این سرویس را در اختیار کاربران قرار داده تا بتواند بیش از پیش سیاست‌های مشتری‌مدارانه خود را پیش ببرد. کره‌ای‌ها به‌زودی اطلاعات جدیدتر و دقیق‌تری را از این سرویس منتشر خواهند کرد. فعلا مشخص نیست که پای این سرویس به ایران هم می‌رسد یا خیر.

نظر شما در مورد این سرویس تعمیر توسط مشتری کمپانی سامسونگ چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی