ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی اندرویدی
تکنولوژی

اولین گوشی اندرویدی جهان با پورت لایتنینگ [تماشا کنید]

یک مهندس رباتیک به نام «کن پیلونل» سال گذشته اولین آیفون دنیا با پورت USB-C را طراحی کرده بود که سرانجام در مزایده‌ای با قیمت 86 هزار دلار به فروش رفت. حالا این مهندس در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

یک مهندس رباتیک به نام «کن پیلونل» سال گذشته اولین آیفون دنیا با پورت USB-C را طراحی کرده بود که سرانجام در مزایده‌ای با قیمت 86 هزار دلار به فروش رفت. حالا این مهندس در جدیدترین پروژه خود اولین گوشی اندرویدی جهان با پورت لایتنینگ را طراحی کرده است.

پیلونل در ویدیو خود توضیح می‌دهد که این دستگاه بیشتر یک پروژه سرگرم‌کننده برای او بوده و قصد ندارد تا آن را به فروش برساند. با این حال، قرار دادن این پورت در یک گوشی اندرویدی (در این مورد گلکسی A51 سامسونگ) کار چندان ساده‌ای نبوده است، زیرا هم برای شارژ و هم انتقال داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که این مهندس به Engadget توضیح می‌دهد، سخت‌ترین قسمت پروژه، پیدا کردن نحوه ارتباط اجزا با یکدیگر است.

او می‌گوید:

«کابل‌های لایتنینگ فروخته شده توسط اپل فقط دستگاه‌های این شرکت را شارژ خواهند کرد. بنابراین مجبور شدم راهی پیدا کنم تا کابل تشخیص دهد به یک دستگاه اپل متصل شده است و همه چیز باید داخل گوشی اتفاق بیفتد که خود این چالش دیگری است.»

این گوشی اندرویدی با پورت لایتنینگ فروخته نخواهد شد

پیلونل در ادامه توضیح می‌دهد:

«من انتظار ندارم که کسی بخواهد این کار را با دستگاه خود انجام دهد. این کار برای سرگرمی من بوده و فقط می‌خواستم ببینم که آیا توان انجام آن را دارم یا خیر.»

این مهندس رباتیک برای افرادی که به دنبال جزئیات و اطلاعات بیشتری درباره این دستگاه هستند، قصد دارد ویدیو کاملی را به اشتراک بگذارد که در آن به صورت کامل نحوه انجام این کار و قرار دادن پورت لایتنینگ در گوشی توضیح داده شده است. او همچنین پس از فروش آیفون USB-C در حراجی eBay قصد دارد این گوشی اندرویدی را نگه‌داری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسین طاهری
    حسین طاهری | ۱۲ فروردین ۱۴۰۱

    سایتتون که الی ما شاء اللّٰه تبلیغ داشت حالا نظرات هم شده تبلیغات ، آخه چرا منتشر می کنید این چرندیات را؟

مطالب پیشنهادی