ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افت فروش خودرو در سه ماهه نخست سال
اخبار خودرو

پیش‌بینی افت فروش چشمگیر خودرو در آمریکا به علت کمبود تراشه

با وجود کمبود جهانی تراشه و در نتیجه کند شدن تولید کارخانه‌ها در میان تقاضای مشتریان انتظار  می‌رود فروش خودرو در بازار آمریکا نسبت به سال گذشته با افتی 15 درصدی در سه ماهه نخست سال ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

با وجود کمبود جهانی تراشه و در نتیجه کند شدن تولید کارخانه‌ها در میان تقاضای مشتریان انتظار  می‌رود فروش خودرو در بازار آمریکا نسبت به سال گذشته با افتی 15 درصدی در سه ماهه نخست سال رو به رو شود.

جنرال موتورز روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که فروش سه ماهه اول سال جاری میلادی این شرکت 20 درصد کاهش داشته و تویوتا نیز با 15 درصد کاهش فروش در وضعیت مشابهی به سر می‌برد. از میان دیگر فروشندگان اصلی این بازار شرکت‌های استلانیس 14 درصد، نیسان 30 درصد، هوندا 23 درصد و هیوندای 4 درصد افت فروش داشته‌اند. لازم به ذکر است که آمار فروش فورد و تسلا هنوز منتشر نشده‌اند.

گفتنی است که گزارش‌های منتشر شده توسط اکثر خودروسازان، کمبود تراشه را علت اصلی این افت فروش عنوان کرده‌اند، رویدادی که اواخر سال میلادی گذشته آغاز شد و ادامه آن به اختلال پیش آمده در این بازار دامن زد. البته که همچنان امیدهایی مبنی بر بهبود شرایط در نیمه دوم سال وجود دارد اما بایست منتظر ماند و دید.

افت فروش خودرو در سه ماهه نخست سال

سایر پیش‌بینی‌های حوزه فروش خودرو در ادامه سال چه می‌گویند؟

طبق گفته الین باکبرگ اقتصاددان ارشد کمپانی جنرال موتورز، علیرغم تورم رو به رشد و قیمت فزاینده سوخت، بهبود زنجیره تامین باید فروش خودرو در ادامه سال را افزایش دهد.

توماس کینگ رئیس بخش داده و تحلیل J.D. Power نیز می‌گوید ماه مارس معمولا ماهی پرفروش برای خودروسازان به شمار می‌رود، با این حال موجودی 900000 هزارتایی این شرکت‌ها در سطح کشور به فروش لطمه زد. همچنین ثابت ماندن حجم تقاضای بازار و کمبود تخفیف‌ها، میانگین قیمت فروش سه ماهه اول را تا رکورد 44129 دلار بالا برد که نکته مثبتی محسوب نمی‌شود.

همچنین طبق آمار Edmunds.com خودروها توسط دلالان با سرعت بیشتری فروخته می‌شوند، طوری که برخی دلالان گزارش داده‌اند تمامی مدل‌های خارج شده از کارخانه فروخته شده‌اند. این درحالیست که به گفته جسیکا کلدول مدیر اجرایی Edmunds.com تولیدات خودروسازان به علت کمبود قطعه ناشی از جنگ اوکراین همچنان می‌تواند دچار اختلال شود و این امر به معنای کمبود موجودی خودرو در ادامه سال است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی