ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل استارت آپ granulate را خواهد خرید
تکنولوژی

اینتل استارتاپ Granulate را به قیمت 650 میلیون دلار تصاحب می‌کند

شرکت اینتل که یکی از غول‌های دنیای تراشه‌ محسوب می‌شود اخیرا اعلام کرد در راستای اجرای چند مورد از طرح‌ها و اهداف بین‌المللی خود، مشغول مذاکره برای خرید استارت‌آپ Granulate است. لازم به ذکر است ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

شرکت اینتل که یکی از غول‌های دنیای تراشه‌ محسوب می‌شود اخیرا اعلام کرد در راستای اجرای چند مورد از طرح‌ها و اهداف بین‌المللی خود، مشغول مذاکره برای خرید استارت‌آپ Granulate است.

لازم به ذکر است انجام این معامله تا پیش از تایید رسمی به شدت محرمانه نگاه داشته شده بود، تا جایی که حتی رقم رد و بدل شده توسط طرفین در نشست خبری اعلام نشد و مبلغ 650 میلیون دلاری این معامله توسط منبعی آگاه مطرح شده است.

طبق اخبار موجود، انتظار می‌رود توافق نهایی در سه ماهه دوم از سال 2022 انجام شود و پس از آن تمامی 120 نفر کارکنان Granulate به اینتل ملحق خواهند شد. بنا به گفته ساندرا ریورا، یکی از مدیران اجرایی ارشد اینتل، امروزه مراکز داده و ابری مشتریان به دنبال نرم‌افزاری مقیاس‌پذیر و قدرتمند هستند که از طریق آن بتوانند بهترین استفاده ممکن را از سخت‌افزار خود داشته باشند.

اینتل استارت آپ granulate را خواهد خرید

استارت‌آپ Granulate در محیط‌های متعدد ابری و درون‌سازمانی کاربرد دارد و می‌تواند پاسخ‌دهی را تا میزان 40 درصد ارتقا دهد. همچنین از سوی دیگر  هوش مصنوعی Granulate قادر است تا میزان 60 درصد هزینه‌های اضافی جریان کاری یک سازمان را کاهش دهد، موردی که شرکت‌های بزرگ نظیر نتفلیکس، گوگل و آمازون حاضرند برای بدست آوردنش مبالغی نجومی را هزینه کنند.

کمپانی اینتل چه انگیزه‌های دیگری از این معامله در سر دارد؟

با وجود تمامی این موارد معامله مذکور بخشی از یک طرح بزرگ‌تر برای اینتل به شمار می‌رود. این معامله ابتدا تاکید می‌کند اینتل به ساخت ابزار و خدمات مورد نیاز برای مدیریت بهتر شبکه‌های مبتنی بر محصولات خود ادامه خواهد داد. امر مذکور همچنین به اینتل اجازه می‌دهد تا در برابر سایر شرکت‌ها مانند انویدیا رقابت منصفانه‌تری داشته باشد.

مورد بعدی که اهمیت بسیاری برای اینتل دارد اینست که معامله مذکور می‌تواند فرصت و فضای رشد بیشتری در سایر نقاط دنیا نظیر اروپا را برای این کمپانی فراهم کند. اهمیت این مورد به حدی است که اینتل اخیرا از سرمایه‌گذاری 33 میلیارد یورویی برای تحقیق، توسعه و تولید در اروپا خبر داد. مبلغی که انتظار می‌رود تنها بخشی از سرمایه‌گذاری دراز مدت 80 میلیارد یورویی این شرکت در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی