ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حافظه DDR3
تکنولوژی

سامسونگ تولید حافظه‌های DDR3 را متوقف می‌کند؛ افزایش قیمت در انتظار بازار

سامسونگ و SK Hynix به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان حافظه دسترسی تصادفی پویا (DRAM) دنیا می‌خواهند به تولید حافظه‌های DDR3 پایان دهند. برخی تولیدکنندگان کوچک‌تر همچنان به تولید این حافظه‌ها ادامه می‌دهند، اما پیش‌بینی می‌شود که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

سامسونگ و SK Hynix به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان حافظه دسترسی تصادفی پویا (DRAM) دنیا می‌خواهند به تولید حافظه‌های DDR3 پایان دهند. برخی تولیدکنندگان کوچک‌تر همچنان به تولید این حافظه‌ها ادامه می‌دهند، اما پیش‌بینی می‌شود که این اقدام بر قیمت و موجودی محصولاتی که از این قطعات استفاده می‌کنند، تاثیر بگذارد.

به نقل از منابع آگاه دیجی‌تایمز، سامسونگ به مشتریان خود اعلام کرده که فقط تا پایان 2022 سفارش حافظه DDR3 دریافت می‌کند و تا انتهای سال 2023 متعهد به اجرای این سفارشات خواهد بود. بنابراین تراشه‌های محبوب 1، 2 و 3 گیگابیتی DDR3 در آینده نه چندان دور از رده خارج می‌شوند.

از آن سو، شرکت SK Hynix هم می‌خواهد خط تولید DDR3 SDRAM را متوقف کند، اما هنوز مشخص نیست که این شرکت چه زمانی برنامه خود را اجرایی خواهد کرد. بر اساس گزارش امروز، شرکت Micron فعلا برنامه‌ای برای توقف تولید حافظه‌های DDR3 SDRAM ندارد. اما گفته شده که تولیدکنندگان حافظه‌های تخصصی DRAM تایوان از جمله Nanya Technology و Winbond Electronics قصد دارند عرضه حافظه‌های DDR3 را متوقف کنند.

حافظه سامسونگ

پایان عصر حافظه‌های DDR3 نزدیک است

کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها مدت‌هاست که دیگر از حافظه‌های DDR3 و DDR3L استفاده نمی‌کنند، اما بسیاری از قطعات الکترونیکی از جمله اکسس پوینت‌ها، روترها، سوئیچ‌ها، مدیا پلیرها، تبلت‌های ارزان قیمت، برخی گوشی‌ها و حتی برخی لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت از این فناوری بهره می‌برند. اکثر این دستگاه‌ها حافظه زیادی نمی‌خواهند، بنابراین به سراغ حافظه‌های 1، 2 یا 4 گیگابیتی می‌روند که خیلی ارزان‌ هستند. ولی با نبود این دو تولیدکننده بزرگ، انتظار داریم که قیمت تراشه‌ها حدود 10 درصد بیشتر شود.

با این حساب، شرکت‌ها باید به فکر تامین حافظه‌های DDR3 از سایر تولیدکنندگان باشند یا به سراغ استفاده از فناوری جدیدتر DDR4 بروند. از آن‌جایی که محصولاتی مثل روترها، سوئیچ‌ها و مدیا پلیرها چرخه عمر بالایی دارند، تولیدکنندگان احتمالا از فناوری‌های جدیدتر استفاده خواهند کرد و افزایش هزینه را به کاربران مصرفی منتقل می‌کنند. از سوی دیگر، برخی محصولات ارزان قیمت احتمالا از رده خارج می‌شوند چون افزایش قیمت برایشان ممکن نیست و با این کار دیگر خریداری نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی