ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شرایط طرح ترافیک 1401 ویژه ماه مبارک رمضان اعلام شد

بر اساس اعلام شهرداری تهران طرح ترافیک از روز ۲۹ اسفند۱۴۰۰ تا پایان روز سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ لغو شد و از صبح روز ۱۴ فروردین طرح ترافیک در تهران جاری می‌شود. بر اساس مصوبه شورای ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

بر اساس اعلام شهرداری تهران طرح ترافیک از روز ۲۹ اسفند۱۴۰۰ تا پایان روز سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ لغو شد و از صبح روز ۱۴ فروردین طرح ترافیک در تهران جاری می‌شود. بر اساس مصوبه شورای شهر تهران همزمان با پایان تعطیلات نوروزی از امروز ۱۴ فروردین ماه اجرای طرح ترافیک پس از دو هفته توقف از سر گرفته می‌‌شود و نرخ جدید که با ۲۵ درصد افزایش نسبت به عوارض سال۱۴۰۰ تعیین شده، مبنای محاسبه هزینه تردد در محدوده‌های ترافیکی مرکز شهر خواهد بود. همچنین از فردا (دوشنبه) طرح ترافیک ساعت 6:30 صبح آغاز و تا ساعت 17 عصر ادامه خواهد داشت و این تصمیم براساس مصوبه شورای ترافیک تهران و به علت شروع ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

البته در سامانه «تهران من» هنوز بخش «محاسبه عوارض محدوده‌های ترافیکی» به‌روزرسانی نشده و شهروندان نمی‌‌توانند از هزینه‌‌ سفر با خودروی شخصی در این محدوده‌ها پیش از انجام سفر مطلع شوند.

سقف سهمیه ورودی روزانه خودرو به حلقه اول طرح ترافیک نیز ۱۰۳هزار دستگاه خودرو تعیین شده است و شهروندان برای تردد در این محدوده باید پیش از ورود نسبت به رزرو اینترنتی از طریق سامانه «تهران من» اقدام کنند؛ چراکه در غیر این صورت مشمول پرداخت بالاترین هزینه خواهند شد.
نرخ پایه عوارض سال۱۴۰۱ نیز ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان است که این رقم در ضرایب مربوط به زمان تردد، نوع معاینه فنی و نوع محدوده تردد ضرب خواهد شد و حاصل نهایی، میزان عوارض پرداختی هر تردد روزانه خواهد بود. علاوه بر این، همچون سال گذشته هر شهروند دارای پلاک با شماره شهر تهران، ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان حلقه دوم طرح ترافیک (زوج و فرد سابق) دارد که درصورت اتمام ۲۰ روز سهمیه مذکور، مشمول پرداخت عوارض خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی