ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یاماها XSR 155
خودرو

بررسی موتورسیکلت یاماها XSR 155؛ کافه ریسری هم‌قیمت پراید

شرکت نیرو موتور که نمایندگی عرضه محصولات یاماها به بازار ایران را بر عهده دارد، یک مدل کافه ریسر جذاب با نام یاماها XSR 155 را به فهرست تولیدات خود اضافه کرده است. این کافه ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

شرکت نیرو موتور که نمایندگی عرضه محصولات یاماها به بازار ایران را بر عهده دارد، یک مدل کافه ریسر جذاب با نام یاماها XSR 155 را به فهرست تولیدات خود اضافه کرده است. این کافه ریسر زیبای ژاپنی در واقع نمونه تغییر شکل داده‌شده موتورسیکلت یاماها M15T است که به منظور جذب طرفداران کلاس کافه ریس، به این شکل درآمده است.

یاماها XSR 155

طراحی باک، قسمت زین، منبع اگزوز به‌خوبی توانسته‌اند نشانگر یک موتورسیکلت جذاب کافه ریسر باشند. طرح استوانه‌ای کیلومتر شمار دیجیتال این موتورسیکلت نیز به همراه کاسه‌چراغ‌های گرد جلو و عقب، در این زمینه نقشی بسیار حائز اهمیت و پررنگ ایفا می‌کنند که مطمئنا عاشقان و علاقه‌مندان به سبک موتورسیکلت‌های کافه ریسر را تا حد زیادی از ظاهر این مدل راضی نگاه خواهند داشت.

YAMAHA XSR

مشخصات فنی یاماها XSR 155

یاماها ایکس اس آر به منظور تامین قدرت محرکه خود از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه چهار سوپاپ به حجم ۱۵۵ سی سی بهره می‌برد. قدرت این پیشرانه معادل حدود 17.8 اسب بخار است و نهایت گشتاور آن نیز ۱۴.۲۶ نیوتن متر اعلام شده است. همچنین این میزان قدرت از طریق یک گیربکس ۶ دنده و با مکانیزم زنجیر به تایر عقب منتقل می‌شود. یاماها ایکس اس آر حدود ۱۳۴ کیلوگرم وزن دارد و درون باک آن نیز نزدیک به ۱۰ لیتر بنزین جا می‌گیرد.

یاماها ایکس اس آر

ترمزهای جلو از نوع دیسکی با سیستم ضد قفل abs تک کاناله بوده و در عقب از سیستم ترمز کاسه‌ای یا دیسکی استفاده شده است که قدرت قابل قبولی در بازدارندگی موتورسیکلت در سرعت‌های بالا از خود نشان می‌دهد، ظاهرا در بازار ایران، هردو چرخ به صورت دیسکی هستند اما از تکنولوژی ABS استفاده نشده است.

ناگفته نماند که سیستم پاشش سوخت این موتورسیکلت از نوع انژکتوری است و به منظور راه‌اندازی انجین نیز از استارت الکتریکی بهره گرفته شده است. تایرهای این موتورسیکلت هم از گونه ۱۷ اینچی هستند. 

موتورسیکلت یاماها XSR 155

در بحث مصرف سوخت باید بدانید که یاماها xsr در سطح شهر به طور متوسط می‌تواند با یک لیتر بنزین چیزی حدود ۴۸ کیلومتر مسافت را بپیماید. این رقم برای جاده و بزرگراه نزدیک به ۵۲ کیلومتر با یک لیتر ارزیابی شده است.

نام موتورسیکلتیاماها XSR 155
انجینتک سیلندر، چهارسوپاپ، چهارزمانه، انژکتوری
قدرت17.80 HP
گشتاور14.26 N.M
گیربکسشش دنده غیراتوماتیک
وزن134 کیلوگرم
 مصرف حدود 2 لیتر در 100 کیلومتر
بیشترین سرعت102 کیلومتربرساعت
حجم باک10 لیتر

در هنگام سواری با این موتورسیکلت از موقعیت راحت خود ابراز رضایت خواهید کرد. زین پهنای مناسبی دارد و نرمی قابل قبولی را ارائه می‌دهد؛ به نحوی که نشیمنگاهی راحت با ارگونومی متناسب به حساب خواهد آمد. همچنین انجین تک سیلندر این موتورسیکلت که تنها ۱۵۵ سی سی حجم دارد، قدرتمندتر از اندازه خود نشان می‌دهد و تقریبا سرحال به نظر می‌رسد.

XSR 155

میزان توان این پیشرانه تا دورهای وسط، برای سرعت‌های کم تا متوسط، نسبتا هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما از دور موتور ۹۰۰۰ به بعد، هیجان سواری با این موتورسیکلت ژاپنی دوچندان خواهد شد. قدرت ترمزها نیز گرچه مناسب به نظر می‌رسد و تا حدی اطمینان‌بخش عمل می‌کند، اما بهتر بود که سیستم ترمز عقب نیز از نوع دیسکی می‌بود تا اطمینان خاطر بیشتری در راکب این موتورسیکلت کافه ریسر به وجود می‌آمد، البته دیسکی بودن یا کاسه ای بودن ترمز چرخ عقب به بازار عرضه بستگی دارد و ظاهرا در بازار ایران، شاهد عرضه نوع دیسکی هستیم.

اما درمجموع با توجه به آنکه حداکثر سرعت یاماها ایکس اس آر ۱۵۵ از ۱۰۲ کیلومتربرساعت فراتر نمی‌رود، بنابراین به نظر می‌رسد سیستم ترمز این موتورسیکلت ژاپنی از قدرت کافی برای باز نگه‌داشتن و توقف آن برخوردار باشد.

یاماها XSR 155

قیمت یاماها XSR 155

یاماها ایکس اس آر ۱۵۵ در حال حاضر با قیمتی معادل ۱۵۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که مسلما بهایی نسبتا سنگین به نظر می‌رسد و احتمالا هر کسی تمایل به پرداخت آن نخواهد داشت. با این حال افرادی که مشکل مالی ندارند، می‌توانند به جای کافه‌ریسرهای چینی موجود در بازار، این موتورسیکلت ژاپنی را از برند معتبر یاماها تهیه کنند و از سواری با یک کافه ریسر خوش‌ساخت لذت ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی