ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

گزارش سرمایه‌گذاری‌های «100 استارتاپ» تا پایان سال 1400: در کنار ۶۵ تیم

100 استارتاپ با انتشار گزارش جامع سرمایه‌گذاری‌های این مجموعه از سرمایه‌گذاری صندوق‌ ال‌پی‌های 100 استارتاپ روی 65 تیم و همچنین سرمایه‌گذاری نزدیک به 500 میلیون تومان توسط اشخاص حقیقی فعال در 100 استارتاپ روی تیم‌های ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۵

100 استارتاپ با انتشار گزارش جامع سرمایه‌گذاری‌های این مجموعه از سرمایه‌گذاری صندوق‌ ال‌پی‌های 100 استارتاپ روی 65 تیم و همچنین سرمایه‌گذاری نزدیک به 500 میلیون تومان توسط اشخاص حقیقی فعال در 100 استارتاپ روی تیم‌های استارتاپی خبر داده است.

پیش از این ۱۰۰ استارتاپ اعلام کرده بود که قصد دارد تا با ریشه یابی مشکلات شتاب‌دهنده‌ها در ایران،‌ این اکوسیستم را به سمت و سوی تازه‌ای هدایت کند و مشکلات این بخش را تا حد امکان حل و فصل کند.

مدتی است که ۱۰۰ استارتاپ شتاب‌دهنده‌ها را همکار راه آینده خود معرفی کرده و مشکل عدم تجربه منتورها را مهمترین معضل حاکم در شتاب‌دهنده‌ها می‌داند. از همین رو با نقش‌آفرینی موثر خود در اکوسیستم استارتاپی کشور سعی کرد تا روند رو به رشدی را پیش ببرد.

در حقیقت 100 استارتاپ شتاب‌دهنده‌ها را شریک خود می‌داند و در این مدت تلاش کرده تا مشکلات مربوط به دو چالش تیم و سرمایه را برای استارتاپ‌ها حل کند.

مجموعه‌های زیادی در تمام رویدادهایی که 100 استارتاپ برگزار کرده حاضر شده‌اند و با مشارکت در برگزاری رویداد و سرمایه‌گذاری روی تیم‌ها مسیر استارتاپ‌ها را برای ادامه راه شفاف‌تر کرده‌اند.

نقش صندوق ال‌پی‌های 100 استارتاپ در سرمایه‌گذاری‌ها

بر اساس این گزارش از بین ۲۹ مجموعه که به عنوان هم‌سرمایه‌گذار در این رویدادها حضور داشته‌اند و روی تیم‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ۹ مجموعه عضو صندوق‌ LP مجموعه 100 استارتاپ هم بوده‌اند.

این 9 مجموعه صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان اصفهان، شناسا، صندوق پژوهش و نوآوری نوآفرین، موسسه صندوق پژوهش و نوآوری نوآفرین و صندوق پژوهش و فناوری استان یزد هرد کدام با سهم 7 و 69 صدم درصد حضور داشتند.

علاوه بر این، صندوق پژوهش و نوآوری استان یزد و همچنین شرکت ستارگان نوآوری داوین هر کدام با سهم 15 و 38 صدم درصد و همچنین بنیاد برکت موسسه دانش‌بنیان برکت با سهم 30 و 77 صدم درصد در این مجموعه حاضر بودند.

100 استارتاپ در بخش دیگری از گزارش سالانه خود به این موضوع اشاره کرده که از ابتدای شروع فعالیت این مجموعه تا پایان سال ۱۴۰۰ با همراهی این مجموعه‌ها و سرمایه‌گذاران فرشته‌ توانسته روی ۶۵ تیم استارتاپی سرمایه‌گذاری کند.

در این گزارش همچنین به میزان سرمایه‌گذاری انجام شده توسط سرمایه‌گذاران نیز اشاره شده است. بر این اساس صندوق‌های ال‌پی‌های 100 استارتاپ 9433 میلیون تومان، داوین 3375 میلیون تومان و صندوق یزد 1350 میلیون تومان و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی 1320 میلیون تومان و پنجمین حجم بالای سرمایه‌گذاری هم توسط صندوق اصفهان به 1125 میلیون تومان انجام شده است.

سهم هر سرمایه‌گذار از کل سرمایه‌گذاری

بر اساس گزارش 100 استارتاپ بیشترین حجم سرمایه‌گذاری توسط شرکت ستارگان نوآوری داوین و در مرحله بعد صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان انجام شده است. بر اساس داده‌هایی که 100 استارتاپ منتشر کرده، سرمایه‌گذارهای دیگر در مراحل بعد قرار دارند.

هر سرمایه گذار روی چند تیم سرمایه‌گذاری کرد؟

بیشترین تعداد تیم‌هایی که تحت سرمایه‌گذاری قرار گرفتند، 65 تیم بوده است که توسط صندوق ال‌پی‌های 100 استارتاپ سرمایه‌گذاری روی آنها انجام شده است. اما بیشترین سرمایه‌گذاری در مرحله بعد توسط داوین روی 13 تیم، صندوق اصفهان روی 10 تیم و هدد روی 8 تیم انجام شده است.

دیگر سرمایه‌گذاران حاضر در مجموعه 100 استارتاپ نیز هر کدام روی یک تا دو تیم سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاران حقیقی در 100 استارتاپ

سرمایه‌گذاران نام‌آشنایی در 100 استارتاپ فعال هستند. اکثر فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور با این افراد آشنا هستند و سرمایه‌گذاری روی استارتاپ خود را با آنها تجربه کرده‌اند. این افراد حقیقی در مجموعه 100 استارتاپ حدود 500 میلیون تومان روی تیم‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

محمد امینیان با 304 میلیون تومان بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در بین اشخاص حقیقی را داشته است. در رتبه‌های بعدی حمید روستایی با 50 میلیون تومان سرمایه‌گذاری، محمدرضا کرمانشاه با بیش از 44 میلیون تومان سرمایه‌گذاری و همچنین مصطفی نقی‌پورفر با 25 میلیون تومان سرمایه‌گذاری و همچنین زهره ابراهیم‌کش و رضا روحی با بیش از 22 میلیون تومان شش رتبه اول سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی را به دست آورده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی