ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اریک اشمیت
کسب و کار

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل درباره همکاری با استیو جابز و پیشرفت خود می‌گوید

CNBC در برنامه‌ای تحت عنوان Behind the Desk به سراغ مدیران موفق کسب‌وکارها می‌رود و با آن‌ها درباره مسائل مختلفی گفتگو می‌کند. این بار نوبت به «اریک اشمیت»، مدیرعامل سابق گوگل رسیده تا درباره همکاری ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

CNBC در برنامه‌ای تحت عنوان Behind the Desk به سراغ مدیران موفق کسب‌وکارها می‌رود و با آن‌ها درباره مسائل مختلفی گفتگو می‌کند. این بار نوبت به «اریک اشمیت»، مدیرعامل سابق گوگل رسیده تا درباره همکاری با استیو جابز و ورود به تجارت گوگل صحبت کند.

اشمیت در سال 2001 توسط «لری پیج» و «سرگی برین» به عنوان رئیس هیئت مدیره و سپس مدیرعامل گوگل استخدام شد تا باعث رشد موتور جستجوی آن‌ها شود. در آن زمان، اشمیت تنها 46 سال داشت اما یک مدیر اجرایی باتجربه در حوزه فناوری محسوب می‌شد و در رزومه کاری خود سمت‌های مهمی در «نوول» (Novell) و «سان مایکروسیستمز» (Sun Microsystems) داشت.

اریک اشمیت

او تا سال 2011 به عنوان مدیرعامل گوگل خدمت کرد و کمک زیادی کرد تا این شرکت از یک استارتاپ نوپا به یک غول فناوری جهانی با ارزش بازار امروزی بیش از 1.8 تریلیون دلار تبدیل شود. همچنین طبق داده‌های فوربس، اشمیت در حال حاضر با حدود 23 میلیارد دلار دارایی، شصت و ششمین فرد ثروتمند جهان محسوب می‌شود.

اشمیت در مصاحبه خود توضیح می‌دهد:

«فکر می‌کنم هرکسی که در موقعیت من باشد، با این جمله موافق باشد که شانس اولین و مهم‌ترین چیزی است که داشتم. شانس تولد، تحصیلات، علاقه، زمان و شغلی که مشغول به آن بودم. البته که سخت مشغول به کار بودم، اما شانس به همان اندازه مهم است و هر چه خوش‌شانس‌تر می‌شوید، شانس خود را خلق خواهید کرد.»

او ادامه می‌دهد:

«زمان زیادی طول کشید تا متوجه شوم چه کسی هستم و در چه کاری مهارت دارم. کشف این موضوع که چه کسی هستید و چه رفتار و واکنشی داشته باشید، بسیار مهم است زیرا به ویژه در دنیای امروزه انتقاد و فشار زیادی وجود دارد، به خصوص برای جوانان.»

همکاری استیو جابز و اریک اشمیت

اریک اشمیت

مدیرعامل سابق گوگل در ادامه به استیو جابز، بنیانگذار و مدیرعامل فقید اپل که از سال 2006 تا 2009 اشمیت را برای عضویت در هیئت مدیره اپل استخدام کرد، اشاره می‌کند و می‌گوید:

«استیو جابز که سابقه همکاری نزدیک با او را دارم و او را بسیار تحسین می‌کنم، به هیچ وجه یک فرد عادی نبود. کاریزما و بینش او به قدری بهتر از دیگران بود که می‌توانست با نحوه رفتارش بر مردم غلبه کند. مردم او را بسیار تحسین می‌کردند.

اریک اشمیت در ادامه درباره آغاز کار خود در گوگل و چالش‌های ابتدایی آن صحبت می‌کند:

«من مزیت مهمی چون همکاری با لری [پیج] و سرگی [برین] را داشتم که بهترین دوستان و شرکای من بودند. ما معمولا بر سر مسائل مختلفی با یکدیگر مشاجره و مخالفت می‌کردیم اما به هیچ عنوان لحظه‌ای وجود نداشت که من به تعهد آن‌ها نسبت به شرکت و هدف آن شک کنم.

زمانی که در گوگل شروع به کار کردم، گستردگی و سطح آن را نمی‌دانستم و از امکانات آن با خبر نبودم. اگر در آن زمان به من می‌گفتید که گوگل تا چه اندازه بزرگ خواهد شد، آن را باور نمی‌کردم.

فکر می‌کنم بزرگ‌ترین اشتباهی که به عنوان مدیرعامل مرتکب شدم، در مورد شبکه‌های اجتماعی بود. گوگل در اوایل ورود خود به شبکه‌های اجتماعی بود اما واقعا آن را به خوبی اجرا نکرد. زمان ورود به این پلتفرم‌های حساس بسیار مهم است.»

اریک اشمیت

در نهایت او درباره نحوه مدیریت انتقادات در دنیای امروزی توضیح می‌دهد: «این روزها، به چیزی که قرار است درباره آن صحبت کنم، توجه زیادی دارم، زیرا در طبقه‌ای از افراد قرار گرفته‌ام که به هر دلیل مورد انتقاد قرار می‌گیرند. تا پیش از گوگل با این دسته از انتقادات مواجه نشده بودم و بخشی از آن به دلیل شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها است که تغییر زیادی کرده‌اند. واقعیت امر این است که فکر می‌کنم انتقاد بخشی از زندگی ماست. بنابراین وقتی با دیگران درباره آن صحبت می‌کنم، می‌گویم: به آن عادت. من به آن عادت کرده‌ام.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی