ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Puzzle Quest 3
تکنولوژی

معرفی بازی Puzzle Quest 3؛ مبارزه با هیولاهای افسانه‌ای به سبک پازل

بازی‌های سری Puzzle Quest از زمان‌های قدیم روی پلتفرم‌های نینتندو منتشر شده بودند و حالا Puzzle Quest 3 برای گوشی‌های موبایل اندروید و iOS منتشر شده که البته تغییراتی نسبت به بازی‌های قبل دارد. در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

بازی‌های سری Puzzle Quest از زمان‌های قدیم روی پلتفرم‌های نینتندو منتشر شده بودند و حالا Puzzle Quest 3 برای گوشی‌های موبایل اندروید و iOS منتشر شده که البته تغییراتی نسبت به بازی‌های قبل دارد. در ادامه مطلب معرفی بازی Puzzle Quest 3 شما را این عنوان نقش آفرینی کاملا رایگان آشنا خواهیم کرد.

بازی اصلی Puzzle Quest فقط از محیط فانتزی برخوردار بود و سبک بازی دقیقا مانند پازل‌های استاندارد Candy Crush بود و در آن به طور ماهرانه‌ای از کات‌سین‌ها و نبردهای نوبتی استفاده شده بود. Puzzle Quest 2 نیز تقریبا همین ایده را دنبال می‌کرد، اما شهرها، سیاه‌چال‌ها و موارد بسیار زیادی به آن اضافه شدند.

حالا پس از گذشت یه دهه، بازی Puzzle Quest 3 منتشر شده و هرچند همان ایده را تکرار کرده اما بازی بسیار ساده‌تر شده است. در نهایت با یک بازی همچنان سرگرم‌کننده مواجه هستیم که البته ممکن است گیم پلی برای برخی بازیکنان خسته کننده شود.

گیم پلی و داستان بازی Puzzle Quest 3

بازی Puzzle Quest 3

هسته اصلی گیم پلی بازی چندان نسبت به قبل تغییری نکرده است و همچنان باید جواهرات یک رنگ را با یکدیگر تطبیق داد تا به دشمنان خود آسیب وارد کنید و همچنین انرژی مورد نیزا برای طلسم‌ها و قابلیت‌ها را به دست بیاورید.

با این حال، بازی شامل حالت‌های مختلفی می‌شود و می‌توانید بخش داستانی بزرگ آن را که شامل 14 فصل مختلف می‌شود، سیاه‌چال‌های روزانه و هفتگی آن که به شما پاداش می‌دهند یا حالت چند نفره رقابتی بازی را برای داشتن تجربه‌ای سرگرم‌کننده با دوستان خود بازی کنید.

مانند تمام بازی‌های نقش آفرینی دیگر، در Puzzle Quest 3 نیز شاهد یک دنیای فانتزی و البته قهرمان‌های متفاوتی هستیم که هرکدام از آن‌ها قدرت‌ها و توانایی‌های مخصوص خود را دارند. در ابتدا بازی را به عنوان یک شخصیت کاملا معمولی آغاز خواهید کرد که سعی دارد دنیای بازی با نام «اتریا» را نجات دهد.

بازی Puzzle Quest 3

در طول ماجراجویی و مسیر خود در بازی، با موجوداتی مختلفی مواجه خواهید شد که برخی از آن‌ها مانندی گوبلین‌ها را باید از میان بردارید و همچنین برخی افراد دیگر به کمک شما نیاز دارند. با پیشروی در طول داستان هم قهرمان‌های زیادی را باز خواهید کرد که قابلیت‌های ویژه خود را دارند.

ترکیب دوست داشتنی عناصر سبک نقش آفرینی و پازل، چیزی است که سری بازی‌های Puzzle Quest را محبوب کرده و در این نسخه جدید همه چیز به صورت کاملا سه بعدی وجود دارد. ابتدا باید کلاس خود را از بین گزینه‌های مختلفی مانند Assassin، Berserker یا Necromancer انتخاب کنید و سپس در نبردهای پازلی بازی با هیولاهای مختلفی مبارزه کنید.

مبارزات بازی Puzzle Quest 3

بازی Puzzle Quest 3

با این حال پس از تجربه طولانی مدت بازی، احتمالا متوجه خواهید شد که یکی از بزرگترین مشکلات Puzzle Quest 3 تکراری شدن مبارزات آن است. بازی‌های پازل سبک Candy Crush که در آن‌ها باید سنگ‌های قیمتی هم رنگ را کنار یکدیگر قرار دهید، از جمله قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین‌ها برای موبایل محسوب می‌شوند که همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارند و حتی در Puzzle Quest 3 روند آن کمی متفاوت‌تر است. با این حال وجود آن در یک بازی سبک نقش آفرینی که بازیکنان در آن‌ها انتظار وجود سیستم مبارزات پیچیده‌ای را دارند احتمالا کمی خسته‌کننده خواهد بود.

این روند تکراری را بیشتر در حالت داستانی بازی احساس خواهید کرد که در آن با دشمنان مختلفی از جمله گابلین‌ها، اورک‌ها و حتی اژدها روبرو خواهید شد اما اگر به دنبال مبارزه هستید، چیز زیادی برای شما وجود ندارد و همچنان به سبک پازل و مطابقت دادن رنگ‌ها باید با این هیولاها مبارزه کنید.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که همه چیز با تکان دادن مهره‌های رنگی انجام نمی‌شود و در بالای صفحه تایمری قرار گرفته که طبیعتا انجام سریع‌تر حرکات می‌تواند، باعث پیروزی شما شود. اگر در زمان پنج ثانیه‌ای تایمر، دشمنان حرکاتی با امتیاز بیشتر داشته باشند، قدرت ضربات آن‌ها از شما قدرتمندتر خواهد بود.

جمع بندی بازی Puzzle Quest 3

بازی Puzzle Quest 3

به عنوان سخن پایانی، باید اشاره کرد که بازی Puzzle Quest 3 همچنان یک عنوان سرگرم‌کننده و جذاب است که البته تجربه آن به برخی از بازیکنان توصیه می‌شود. اگر به بازی‌های سبک نقش آفرینی که در آن‌ها باید با دشمنان مختلفی مبارزه کنید و استفاده و ارتقا سلاح‌ها نقش زیادی در آن‌ها دارند لذت می‌برید، شاید Puzzle Quest 3 چندان نتواند شما را راضی کند.

اما اگر به بازی‌های سبک پازل علاقه دارید و به دنبال تجربه‌ای جدید و منحصر به فرد هستید، بازی Puzzle Quest همان عنوان مورد انتظار شما خواهد بود که می‌توانید تا ساعت‌ها با آن سرگرم شوید. به عنوان یک بازی پازل، هیچ چیز یکنواخت نیست و در کنار انجام پازل‌های رنگی شاهد داستان بسیار خوبی هم خواهید بود.

دانلود بازی Puzzle Quest 3

بازی Puzzle Quest 3

بازی Puzzle Quest 3 از جمله جدیدترین عناوین است که برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده است و هم اکنون می‌توانید آن را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید. علاوه بر این، بازی قبلا برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده و می‌توانید آن را از استیم دریافت کنید.

از نظر آمار، در گوگل پلی تاکنون بیش از 100 هزار بار بازی دانلود شده و امتیاز 4.4 برای آن ثبت شده است. امتیاز بازی از نظر کاربران iOS نیز هم اکنون 4.3 است که با این وجود می‌توان گفت بازیکنان از عملکرد آن راضی بوده‌اند.

Puzzle Quest 3 - Match 3 RPG

Puzzle Quest 3 - Match 3 RPG

سازنده: 505 Games Srl قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 714/521 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی