ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشخصات اسنپدراگون 7 نسل یک افشا شد؛ رقیب قدرتمند دیمنسیتی 8100

اطلاعات جدیدی درباره نسل بعدی چیپ‌های سری اسنپدراگون 7 منتشر شده؛ تراشه‌ای که احتمالا با نام اسنپدراگون 7 نسل یک روانه بازار می‌شود. به نظر می‌رسد کوالکام می‌خواهد با این چیپ به جنگ تراشه دیمنسیتی ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

اطلاعات جدیدی درباره نسل بعدی چیپ‌های سری اسنپدراگون 7 منتشر شده؛ تراشه‌ای که احتمالا با نام اسنپدراگون 7 نسل یک روانه بازار می‌شود. به نظر می‌رسد کوالکام می‌خواهد با این چیپ به جنگ تراشه دیمنسیتی 8100 شرکت مدیاتک برود.

پس از معرفی اسنپدراگون 8 نسل 1 در ماه دسامبر، به نظر می‌رسد که کوالکام سرانجام تصمیم گرفته تا محصول میان‌رده‌ای را روانه بازار کند. با وجود اینکه هنوز نام این تراشه به شکل رسمی تایید نشده، شایعات از تراشه مذکور با نام اسنپدراگون 7 نسل 1 یاد می‌کنند.

مشخصات احتمالی اسنپدراگون 7 نسل یک

بنابر گزارش Digital Chat Station، با یک تراشه هشت هسته‌ای روبه‌رو هستیم که شامل 4 هسته Cortex-A710 و 4 هسته Cortex-A510  است. این امر بدین معناست که تراشه 7 نسل 1 بدون وجود هسته قدرتمند Cortex-X2، مانند تراشه‌های 8 نسل 1، مدیاتک دیمنستی 9000 و اگزینوس 2200 از معماری ARM V9 استفاده خواهد کرد.

احتمال عرضه تراشه میان رده توسط کوالکام

 گفتنی است که این تراشه در زمینه GPU از Adreno 662 بهره می‌برد، پردازشگری که می‌توان آن را جانشین مستقیم Adreno 660 روی اسنپدراگون 888 دانست. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که سیستم نامگذاری کوالکام چندان سرراست نیست.

در سوی دیگر ماجرا طبیعتا نزدیک‌ترین رقیب «7 نسل 1» مدیاتک دیمنستی 8100 است. مدلی که عملکرد بهتری نسبت اسنپدراگون 888 دارد . با این وجود استفاده دیمنستی 8100 از معماری هسته‌های قدیمی‌تر Cortex-A78 و Cortex-A55 یکی از معایب اصلی این مدل به شمار می‌رود.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که اسنپدراگون 8 نسل 1 توسط TSMC ساخته خواهد شد یا سامسونگ، اما با توجه به حواشی شکل گرفته برای آن، مشخص شدن شرکت سازنده می‌تواند نقش مهمی را در میزان موفقیت «8 نسل 1» ایفا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی