ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه استخراج خانگی رمزارز را ممنوع نمی‌کند؛ تلاش وزارت دارایی برای قانونی کردن ماینینگ

یکی از مقامات وزارت دارایی روسیه ممنوعیت استخراج رمزارز توسط خانوارهای روسیه را بی‌فایده می‌داند، زیرا محدود کردن این گونه فعالیت‌ها بسیار دشوار است. از سوی دیگر، این مقام ارشد فاش کرد که وزارتخانه روسی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

یکی از مقامات وزارت دارایی روسیه ممنوعیت استخراج رمزارز توسط خانوارهای روسیه را بی‌فایده می‌داند، زیرا محدود کردن این گونه فعالیت‌ها بسیار دشوار است. از سوی دیگر، این مقام ارشد فاش کرد که وزارتخانه روسی به عنوان بخشی از تلاش خود برای قانونی کردن فضای کریپتو در این کشور، در حال نهایی کردن مقررات لازم مربوط به استخراج است.

به گفتی «الکسی یاکولف»، معاون بخش سیاست مالی وزارت دارایی روسیه، تلاش برای ممنوع کردن استخراج ارز دیجیتال در خانه‌ها منطقی نیست، زیرا اعمال چنین ممنوعیتی بسیار دشوار است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که بیانیه او در جلسه‌ای مطرح شد که برای قانونی سازی و تنظیم صنعت کریپتو روسیه برگزار شده بود.

استخراج رمزارز

روسیه برای قانونی کردن استخراج رمزارز آماده می‌شود

یاکولف اعلام کرد که این وزارتخانه هم اکنون در تلاش است تا فعالیت‌های مربوط به حوزه رمزارز را در روسیه قانونی کند. به همین منظور، مقامات این کشور در نظر دارند تا از امکان‌پذیری اقتصادی این فعالیت‌ها اطمینان حاصل کنند.

استخراج رمزارز در زیرزمین‌ها و گاراژها به یک منبع درآمد محبوب برای بسیاری از مردم عادی روسیه، به ویژه مناطقی مانند «ایرکوتسک» که نرخ برق خانگی در آن‌ها از 0.01 دلار به ازای هر کیلووات ساعت شروع می‌شود، تبدیل شده است. مصرف برق این مناطق در سال گذشته چهار برابر افزایش پیدا کرد و مقامات اعتقاد دارند که این افزایش تا حد زیادی به دلیل سخت‌افزار مورد استفاده برای ماینینگ در خانه‌ها است.

با وجود تحریم‌های بی‌سابقه غرب، روسیه تلاش‌های خود برای تنظیم بازار رمزارزها را ادامه می‌دهد و سعی دارد تا برای بازگرداندن دسترسی خود به منابع مالی جهانی از این فرصت استفاده کند. در حالی که بانک مرکزی روسیه مخالف سرسخت قانونی کردن فعالیت‌های مربوط به رمزارز از جمله استخراج آن است، اما وزارت دارایی برای نهایی کردن این امر تلاش می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی