ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سریلانکا
تکنولوژی

سریلانکا فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی را به دلیل فراگیری VPNها متوقف کرد

اخیرا شهروندان سریلانکا به دلیل بحران اقتصادی این کشور، باعث هرج و مرج شده بودند و حتی خانه شخصی رئیس جمهور «گوتابایا راجاپاکسا» را هدف قرار داده بودند که در نهایت این امر منجر به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

اخیرا شهروندان سریلانکا به دلیل بحران اقتصادی این کشور، باعث هرج و مرج شده بودند و حتی خانه شخصی رئیس جمهور «گوتابایا راجاپاکسا» را هدف قرار داده بودند که در نهایت این امر منجر به مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی شد. حالا دولت این کشور به علت فراگیری VPNها، این ممنوعیت را پس از چند روز برداشته است.

همانطور که احتمالا بدانید، شبکه خصوصی مجازی یا وی‌پی‌ان به برنامه‌هایی گفته می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد ممنوعیت‌ وب‌سایت‌ها را دور بزنند. «نامال راجاپاکسا»، وزیر جوانان و پسر نخست‌وزیر درباره ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی در سریلانکا گفته بود که هر کسی می‌تواند از VPN برای دور زن آن استفاده کند و توضیح داد که او نمی‌خواهد دولت برنامه‌هایی مانند توییتر را مسدود کند.

سریلانکا

او با ارسال توییتی نوشت:

«من هرگز مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی را نمی‌پذیرم. در دسترس بودن VPN، درست همانطور که اکنون از آن استفاده می‌کنم، چنین ممنوعیت‌هایی را کاملا بی‌فایده می‌کند. از مسئولان مربوطه درخواست دارم تا بیشتر فکر کنند و درباره تصمیم خود تجدیدنظر کنند.»

استعفای مقامات دولتی سریلانکا به دنبال آشوب‌های ایجاد شده

او سپس اعلام کرد که به همراه سایر مقامات دولتی از سمت خود به عنوان وزیر جوانان استعفا می‌دهد.

دولت سریلانکا شنبه شب دستور منع رفت و آمد را صادر کرد، زیرا این کشور همچنان شاهد اعتراض مردمی بود که نسبت به افزایش قیمت مواد غذایی و کمبود مایحتاج اولیه ناراضی بودند. به گزارش سرویس خبری دویچه وله آلمان، حداقل 650 نفر در جریان اعتراضات دستگیر شده‌اند که به گزارش بی‌بی‌سی خبرنگاران نیز در بین این افراد وجود دارند.

سریلانکا با جمعیت 22 میلیون نفری خود در روزهای اخیر شاهد استعفای بسیاری از وزرای کابینه بوده است، اما نخست وزیر و رئیس جمهور آن هر دو همچنان در قدرت هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی