ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه کویپر
تکنولوژی

آمازون اینترنت ماهواره‌ای «پروژه کویپر» را با 83 پرتاب راه‌اندازی می‌کند

آمازون با طرح برنامه‌ریزی شده خود تحت عنوان «پروژه کویپر» قصد دارد پروژه اینترنت ماهواره‌ای را راه‌اندازی کند و حالا اعلام کرده که ماهواره‌هایش را در 83 پرواز و با سه موشک مختلف وارد مدار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۵

آمازون با طرح برنامه‌ریزی شده خود تحت عنوان «پروژه کویپر» قصد دارد پروژه اینترنت ماهواره‌ای را راه‌اندازی کند و حالا اعلام کرده که ماهواره‌هایش را در 83 پرواز و با سه موشک مختلف وارد مدار می‌کند. نکته قابل توجه دیگر اینکه برای پرتاب این ماهواره‌ها از موشک‌های قدرتمند در حال توسعه آریان‌اسپیس، United Launch Alliance و بلو ارجین استفاده خواهد شد.

تمام 83 پرواز آمازون قرار است در یک دوره پنج ساله انجام شود و در جریان آن بخش عمده‌ای از صورت فلکی برنامه‌ریزی شده پروژه کویپر که شامل 3236 ماهواره خواهد شد، وارد مدار می‌شوند. آمازون هنوز جزئیات هزینه قراردادهای خود را اعلام نکرده، اما میلیاردها دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. غول خرده‌فروشی همچنین ادعا دارد که با این قرارداد «بزرگترین خرید تجاری وسایل نقلیه پرتاب در تاریخ» را انجام داده است.

پروژه کویپر

در این پروژه، مجموعه عظیمی از ماهواره‌ها در مدار پایین زمین قرار خواهند گرفت که برای ارائه خدمات اینترنت پهن باند کم تاخیر به تمام نقاط جهان طراحی شده‌اند. برای دسترسی به آن، کاربران باید یکی از دیش‌های Project Kuiper را خریداری کند که پس از اسکن پایانه‌های قرار گرفته در آسمان، به ماهواره‌های قرار گرفته در مدار متصل خواهند شد تا اتصال اینترنت را فراهم کنند.

پروژه کویپر در مقابل استارلینک

از نظر مفهوم همه چیز تقریبا مشابه برنامه در حال رشد استارلینک به نظر می‌رسد که هم اکنون توسط اسپیس ایکس در حال تقویت است. البته استارلینک هم اکنون چندین سال جلوتر از پروژه کویپر است، زیرا تاکنون بیش از 2000 ماهواره را به فضا پرتاب و خدمات دهی محدودش را آغاز کرده است.

در نهایت باید به این موضوع هم اشاره کرد که در بین پنج موشکی که آمازون برای پرتاب ماهواره‌ها خود از آن‌ها استفاده می‌کند، فقط «اتلس 5» وارد مرحله عملیاتی خود شده است. موشک‌های آریان‌اسپیس، بلو اوریجن و ULA هنوز در حال توسعه هستند و در آینده به آمازون اجازه خواهند داد که ماهواره‌های بیشتری را به صورت همزمان پرتاب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

    این خبر به این معنیه تا 5 سال اینده خبری از کاهش قیمت استارلینک نیست

مطالب پیشنهادی