ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

AMD
کسب و کار

AMD استارتاپ بهینه‌سازی مرکز داده Pensando را با مبلغ 2 میلیارد دلار می‌خرد

شرکت AMD که در صنعت تولید تراشه فعالیت می‌کند، با هدف افزایش بهره‌وری و به حداکثر رساندن کارایی خود قصد دارد استارتاپ بهینه‌سازی مرکز داده Pensando را به ارزش حدود 1.9 میلیارد دلار تصاحب کند. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

شرکت AMD که در صنعت تولید تراشه فعالیت می‌کند، با هدف افزایش بهره‌وری و به حداکثر رساندن کارایی خود قصد دارد استارتاپ بهینه‌سازی مرکز داده Pensando را به ارزش حدود 1.9 میلیارد دلار تصاحب کند.

یکی از محصولات این استارتاپ، پردازشگر قابل برنامه‌ریزی است که فرآیند فعالیت‌ها را در زیرساخت سخت افزاری مدیریت می‌کند و هر زمان که امکان‌پذیر باشد با هدف افزایش عملکرد، کار را از روی دوش CPU برمی‌دارد. این شرکت ادعا می‌کند با این رویکرد بین 8 تا 13 برابر عملکرد بهتری نسبت به محصولات رقابتی شرکت‌هایی مانند Nutanix ،VMware ،Cisco و سایر شرکت‌های مشابه ارائه می‌دهد.

تصاحب استارتاپ مرکز داده توسط AMD

مدیر عامل AMD می‌گوید این سرمایه‌گذاری با هدف کمک به اپراتورهای مراکز داده انجام می‌شود که با استفاده از نرم‌افزار می‌توان به افزایش کارایی سیستم کمک کرد. وی همچنین در توضیحات خود به این موضوع اشاره می‌کند که با خرید پلتفرم جدید می‌توان انتظار داشت به نوآوری‌های جدیدی در تولید تراشه دست خواهد یافت.

تیم استارتاپ Pensando در سطح جهانی تخصص خوبی در این زمینه دارد و می‌تواند نوآوری‌هایی را در سطح تولید تراشه، نرم‌افزار و پلتفرم به ارمغان آورد.

مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران این استارتاپ چنین قراردادی را فرصتی جدید برای این شرکت می‌داند تا بتواند در کنار شرکتی بزرگی رشد کند. وی معتقد است که پیوستن به AMD به تسریع رشد کسب‌وکار اصلی این شرکت کمک می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا بتوانند به کاربران بیشترین خدمات خود را عرضه کنند.

این قرارداد برای AMD هم سودآور خواهد بود و این شرکت به قابلیت‌هایی مجهز می‌شود که تا پیش از آن فاقد آنها بود. این امر AMD را وارد بازار NPU یا IPU می‌کند تا با اینتل، انویدیا و مارول رقابت کند.

باید دید این خرید چه تاثیری در فعالیت AMD به همراه خواهد داشت.

AMD
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی