ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

یک عضو کمسیون صنایع: با توجه به مخالفت های اخیر، مصوبه واردات خودرو منتفی شده است

ممنوعیت واردات برخی از کالاها از جمله خودرو بر اساس مصوبه اولیه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در سال ۱۳۹۷ در شرایطی ابلاغ شد که این شورا با در نظر گرفتن تحریم‌های سفت و ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۳:۰۵

ممنوعیت واردات برخی از کالاها از جمله خودرو بر اساس مصوبه اولیه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در سال ۱۳۹۷ در شرایطی ابلاغ شد که این شورا با در نظر گرفتن تحریم‌های سفت و سخت ایالات متحده آمریکا، ساماندهی منابع ارزی را در اولویت قرار داد. با این حال مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجوز واردات خودرو به تعداد ۷۰ هزار دستگاه را به دولت داد که این مصوبه مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و مجددا به مجلس بازگشت و ایراد آن برطرف شد و به تصویب نمایندگان رسید. اما در بودجه ابلاغی این عدد حذف شده است و براساس آخرین مصاحبه نمایندگان مجلس در کمسیون صنایع، موضوع واردات خودرو از طریق مجلس در بودجه 1401 منتفی شده است.

روح اله جانی عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ماجرای آزاد شدن واردات خودروی سواری اعلام کرد: «در نهایت شورای عالی نظارت، مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر مخالف داد و واردات خودرو تایید نشد.»

وی در ادامه گفت: «قانون دیگری برای واردات خودرو وجود دارد که با شرط و شروطی خودرو وارد کشور شود اما نه به این اندازه که در قانون بودجه تصویب شده بود.»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قانون مورد اشاره به واردات خودروی سواری توسط قطعه سازان مرتبط است، اظهار داشت: «خیر، آن مبحث جدایی است. در نهایت چیزی که می‌توان گفت این است که آنچه در بودجه توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط شورای نگهبان تایید شده از سوی شورای عالی نظارت رد شده که قانونا توسط شورای نگهبان به ما ابلاغ شده است.»

آنچه مشخص است، اینکه تصمیم به اجرای واردات خودرو مورد تاکید ریاست جمهوری و وزارت صمت، در راستای افزایش تنوع و کاهش التهاب بازار اتخاذ شده بود و با توجه به ممنوعیت واردات، بار دیگر، افزایش قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی قابل انتظار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی تاجیک
    علی تاجیک | ۱۸ فروردین ۱۴۰۱

    خدا به درد بی درمان مبتلاتون کنه

مطالب پیشنهادی