ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با قابلیت‌های جدید برگزاری جلسات آنلاین با ویندوز 11 را هوشمندتر می‌کند

مایکروسافت در رویداد امروزش اعلام کرد که مشغول توسعه ویژگی‌های هوشمند جدید برای برگزاری جلسات از طریق ویندوز 11 است که باعث بهبود حذف نویز صدا در پس زمینه، ارتباط چشمی، فریم‌بندی و همچنین تار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۰:۵۸

مایکروسافت در رویداد امروزش اعلام کرد که مشغول توسعه ویژگی‌های هوشمند جدید برای برگزاری جلسات از طریق ویندوز 11 است که باعث بهبود حذف نویز صدا در پس زمینه، ارتباط چشمی، فریم‌بندی و همچنین تار کردن پس زمینه می‌شود. این قابلیت‌های جدید ابتدا برای دستگاه‌های مجهز به کوالکام منتشر می‌شوند و از واحد پردازش عصبی (NPU) بهره می‌برند تا کیفیت صدا و ویدیو را در جلسات بهبود دهند.

در حالی که مایکروسافت تیمز از قابلیت حذف نویز صدا بهره می‌برد، Voice Focus درون ویندوز 11 قرار می‌گیرد تا بطور خودکار صداهای ناخواسته را در طول جلسات و تماس‌ها حذف کند. قابلیت ارتباط چشمی که تا پیش از این مختص به سرفیس پرو ایکس بود هم در آینده در اختیار کاربران بیشتری قرار می‌گیرد.

ارتباط چشمی از هوش مصنوعی برای تنظیم خودکار محلی که به آن نگاه می‌کنید در تماس‌های ویدیویی استفاده می‌کند تا همیشه ارتباط چشمی با فرد مقابل وجود داشته باشد. ردموندی‌ها همچنین قابلیت خودکار فریم‌بندی و تار کردن پس‌زمینه را به ویندوز 11 اضافه می‌کنند تا بدین ترتیب کاربران همیشه فوکوس باشند و همچنین تصویر پس زمینه تار شود.

NPU، شرط استفاده از قابلیت‌های جدید

دستگاه‌ها برای استفاده از این ویژگی‌های جدید باید به NPU دسترسی داشته باشند، بنابراین ابتدا این قابلیت‌ها در لنوو تینک‌پد X13s با تراشه کوالکام 8cx Gen 3 ظاهرا می‌شوند.

با توجه به لزوم وجود NPU، احتمال بسیار کمی وجود دارد که این ویژگی‌ها برای دستگاه‌های غیر از ARM منتشر شوند و تراشه‌های کوالکام گزینه‌های مناسبی برای آن‌ها به حساب می‌آیند. این قابلیت‌های تاثیری روی شارژدهی باتری یا عملکرد دستگاه‌ها مجهز به چیپ‌های کوالکام نمی‌گذارند. مایکروسافت می‌خواهد قابلیت‌های دیگری را بهبود تماس‌های ویدیویی در تراشه‌های ARM منتشر کند که باید همچنان منتظرشان بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی