ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 11
تکنولوژی

قابلیت تب به فایل اکسپلورر ویندوز 11 اضافه می‌شود

مایکروسافت اعلام کرده که به زودی در ویندوز 11 رابط کاربری جدید برای File Explorer ارائه خواهد کرد که شامل قابلیت نمایش پنجره‌های باز به عنوان تب (برگه) می‌شود و همچنین دسترسی سریع به پوشه‌ها یا پیدا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۸

مایکروسافت اعلام کرده که به زودی در ویندوز 11 رابط کاربری جدید برای File Explorer ارائه خواهد کرد که شامل قابلیت نمایش پنجره‌های باز به عنوان تب (برگه) می‌شود و همچنین دسترسی سریع به پوشه‌ها یا پیدا کردن فایل‌های موردنظر را آسان‌تر کرده است.

قابلیت نمایش برگه‌ها در بالای File Explorer از زمان‌ها قبل مورد درخواست کاربران بوده است و ماه گذشته نیز در نسخه‌های آزمایشی ویندوز 11 توسط اینسایدرها مشاهده شده بود و حالا مایکروسافت در رویداد خود از آن به طور رسمی رونمایی کرد. با استفاده از قابلیت برگه‌ها، کاربران می‌توانند در یک پنجره واحد بین چندین پوشه مختلف جابجا شوند.

ویندوز 11

غول نرم‌افزار از سال‌ها قبل و در ویندوز 10 قصد داشت این ویژگی را تحت عنوان قابلیتی به نام Sets ارائه کند، اما این پروژه در نهایت لغو شد و هرگز در دسترس کاربران قرار نگرفت.

دیگر قابلیت‌های جدید فایل اکسپلورر ویندوز 11

علاوه بر این، مایکروسافت در صفحه اصلی فایل اکسپلورر تغییراتی اعمال کرده که شامل پوشه‌های معمولی دسترسی سریع (Quick Access)، اسناد مشاهده شده اخیر و گزینه دلخواه (Favorites) جدید می‌شود. طبق تصویر به اشتراک گذاشته شده، کاربران به زودی می‌توانند از منوی کلیک راست یک فایل، آن را به موارد دلخواه خود اضافه کنند تا در صفحه اصلی فایل اکسپلورر به صورت پین شده ظاهر شود.

حتی گزینه‌های جدیدی برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها وجود دارد تا بتوانید آن‌ها را از طریق برخی برنامه‌ها مانند مایکروسافت تیمز، اوت‌لوک و وان‌درایو برای مخاطبان خود ارسال کنید.

با این حال، هنوز مشخص نیست که این ویژگی‌های چه زمانی به همراه فایل اکسپلورر جدید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. مایکروسافت فقط از آن‌ها به عنوان بخشی از قابلیت‌های جدیدی ویندوز 11 یاد کرده و هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

    یعنی ممکنه مایکروساتا قابلیت که تو لینوکس سال ۱۹۹۷ بود رو اضافه کنه
    چقدر پیشتاز

مطالب پیشنهادی