ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت واکسن
علمی

مردی در آلمان برای فروش کارت واکسیناسیون، 90 دوز واکسن کرونا مختلف زده است

یک مرد 60 ساله آلمانی ظاهرا ده‌ها بار واکسن کرونا را دریافت کرده تا بتواند به افرادی که قصد نداشته‌اند خود را واکسینه کنند، کارت واکسن بفروشد. گفته می‌شود این مرد که اهل شهر ماگدبورگ ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

یک مرد 60 ساله آلمانی ظاهرا ده‌ها بار واکسن کرونا را دریافت کرده تا بتواند به افرادی که قصد نداشته‌اند خود را واکسینه کنند، کارت واکسن بفروشد.

گفته می‌شود این مرد که اهل شهر ماگدبورگ در شرق آلمان است و نامش به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی این کشور فاش نشده، ماه‌ها در مراکز واکسیناسیون ایالت آزاد زاکسن حضور داشته و 90 دوز واکسن کرونا دریافت کرده و سرانجام توسط پلیس دستگیر شده است. هرچند این فرد هنوز بازداشت نشده، اما به دلیل صدور کارت واکسن بدون مجوز و جعل اسناد تحت بازجویی قرار دارد.

او زمانی دستگیر شد که برای دومین روز متوالی در یکی از مراکز واکسیناسیون شهر آیلنبورگ حضور پیدا کرده بود و قصد داشت واکسن کرونا دریافت کند. پلیس در هنگام دستگیری چندین کارت سفید واکسیناسون از او ضبط و اقدامات کیفری خود را آغاز کرد.

هنوز مشخص نیست که تزریق حدود 90 واکسن کرونا، آن هم از برندهای مختلف چه تاثیری روی سلامت این مرد داشته است.

بازار سیاه کارت واکسن

کارت واکسن

پلیس آلمان در ماه‌های گذشته تحقیقات زیادی در مورد جعل گواهی‌های واکسیناسیون انجام داده است. بسیاری از افرادی که همچنان کرونا را انکار می‌کنند، قصد واکسینه شدن ندارند و در عین حال می‌خواهند با داشتن گواهی‌های معتبر واکسیناسیون به مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها، تئاترها، استخرها یا محل‌های کار خود دسترسی داشته باشند.

آلمان از جمله کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که نرخ ابتلا بسیار بالایی داشته، اما برای مهار همه‌گیری اقدامات بسیار خوبی انجام داده است. هم اکنون استفاده از ماسک در خواربارفروشی‌ها و اکثر سالن‌های تئاتر این کشور اجباری نیست اما همچنان در وسایل حمل و نقل عمومی استفاده از آن‌ها اجباری است.

سازمان کنترل بیماری کشور روز یکشنبه 74,053 مورد ابتلای جدید در طول یک روز را گزارش کرد، در حالی که کمتر از یک هفته قبل 111,224 ابتلای روزانه در این کشور گزارش شده بود. همچنین، آلمان در مجموع 130,029 مرگ و میر ناشی از کرونا داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

    واکسن نمیزنن که میکروچیپ بهشون تزریق نکنن😂 😂 😂 😂 😂

  • expire expre
    expire expre | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

    همه جای دنیا احمق و دزد هست و امان از بیشعوری که این اشخاص گرفتارش هستن

مطالب پیشنهادی