ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه TF21 ایران‌خودرو
خودرو

محصول جدید ایران‌خودرو در راه است؛ یک هاچ بک کراس برمبنای پلت فرم 206

ایران‌خودرو در روز نهم فرودین‌ماه امسال و در تعطیلات نوروزی پروژه جدیدی با نام TF21 را به تصویب رساند که مطابق با آن قرار است به زودی خودرویی در کلاس ابعادی B و دارای امکانات ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۵

ایران‌خودرو در روز نهم فرودین‌ماه امسال و در تعطیلات نوروزی پروژه جدیدی با نام TF21 را به تصویب رساند که مطابق با آن قرار است به زودی خودرویی در کلاس ابعادی B و دارای امکانات روز و استانداردهای ۸۵گانه راهی بازار کشورمان شود.

اما از این پروژه چه میدانیم؟

بر اساس اطلاعات منابع آگاه در ارتباط با رسانه ماشین نیوز، ایران‌خودرو مدعی است که قرار است خودرویی در کلاس B بر روی یک پلتفرم جدید راهی بازار کشورمان کند اما بررسی‌های انجام شده حکایت از آن دارد که پروژه TF21 نیز همچون دیگر پروژه‌های ایران‌خودرو و سایپا توسعه‌ای بر روی دیگر پلتفرم‌های قدیمی است و در واقع داستان ساخت محصولی کاملا جدید از ریشه در ابهام است.

هاچ بک جدید ایران خودرو
تصویر تزیینی است

ایران‌خودرو پیش از این مدعی بود که در TF21 کلیت بدنه و سازه خودرو ۲۰۶ را حفظ خواهد کرد اما به نظر می‌رسد در تعریف جدید و بر اساس ایده‌هایی که از این خودرو منتشر شده، تغییرات اعمال شده جدید بر روی بدنه ۲۰۶ عمیق‌تر از آن است و به عنوان مثال تریم درب عقب، زاویه ستون A و حتی ارتفاع خودرو از سطح زمین نیز دستخوش تغییر شده و بنظر می‌رسد اینبار با یک ۲۰۶ کراس تغییر شکل داده شده روبرو خواهیم شد. هرچند که این تغییرات همچنان بر روی پلتفرم قدیمی ۲۰۶ اعمال خواهد شد.

هاچ بک جدید ایران خودرو
تصوییر تزیینی است

ایران‌خودرو مدعی است که این محصول را در بازه زمانی ۱۸ ماهه توسعه داده و نمونه نهایی را راهی بازار خواهد کرد. هرچند تا زمان معرفی محصول نهایی نمی‌توان اظهار نظر قطعی در این خصوص کرد اما احتمال آنکه همانند دیگر پروژه‌های این خودروساز دولتی همچون خودرو تارا شاهد تغییرات و ایرادات عجیبی در محصول نهایی باشیم دور از انتظار نیست.

تصویر تزیینی است

گفته شده این خودرو قابلیت پاس نمودن استانداردهایی مانند ایمنی تصادف با عابر پیاده، سیستم ایمنی اخطار فشار باد تایر، راهنمایی راننده در تعویض دنده، سیستم پایداری الکترونیکی و کاهش مصرف سوخت را دارد. قابلیت‌هایی که در خودروهای به‌روز و مطابق استاندارد امروزی چندان عجیب و دور از دسترس نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی