ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارز
تکنولوژی

بریتانیا می‌خواهد به مرکز فناوری دارایی‌های دیجیتال جهان تبدیل شود

 وزیر دارایی بریتانیا از برنامه این کشور برای تبدیل شدن به مرکز جهانی و قلب فناوری رمزارزها، دارایی‌های دیجیتال و استیبل کوین‌ها به عنوان روش پرداخت معتبر خبر داد. براساس این برنامه، بریتانیا قصد دارد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

 وزیر دارایی بریتانیا از برنامه این کشور برای تبدیل شدن به مرکز جهانی و قلب فناوری رمزارزها، دارایی‌های دیجیتال و استیبل کوین‌ها به عنوان روش پرداخت معتبر خبر داد. براساس این برنامه، بریتانیا قصد دارد پرداخت از طریق استیبل‌ کوین‌ها را به رسمیت بشناسد.

در بخشی از اطلاعیه تهیه شده در این مورد آمده است که دولت بریتانیا به ایجاد بستر و زیرساخت مالی جهت توسعه صنعت ارزهای دیجیتال توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد.

براساس این رویکرد، دولت بریتانیا می‌گوید استیبل کوین‌ها باید تحت مقررات قرار بگیرند و راه خود را برای استفاده در این کشور به صورت قانونی هموار کنند. در این صورت صادرکننده استیبل کوین‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات این حوزه در محدوده نظارتی می‌توانند فعالیت کنند. در اطلاعیه منتشر شده در مورد این موضوع برخی اقدامات بریتانیا درخصوص تبدیل شدن به مرکز جهانی فناوری و سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال توضیح داده شده است.

بریتانیا قلب فناوری رمزارزها می‌شود

این اقدامات شامل قانون‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌های بازار مالی با هدف کمک به شرکت‌ها در این حوزه نوآورانه می‌شود. همچنین همکاری با ضرابخانه سلطنتی روی توسعه NFT‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد و گروهی نیز برای تعامل و همکاری صنعت کریپتو و دولت وارد عمل می‌شود.  

یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌رو در این حوزه، بررسی راه‌های افزایش رقابت‌پذیری سیستم مالیاتی بریتانیا است که از بازار دارایی های دیجیتال نیز در این زمینه استفاده خواهد شد.

«ریشی سوناک»، وزیر دارایی بریتانیا می‌گوید:

«هدف من این است که بریتانیا را به مرکز جهانی فناوری دارایی‌های دیجیتال تبدیل کنم و اقداماتی که امروز در مورد آن صحبت می‌شود به اطمینان از سرمایه‌گذاری، نوآوری و توسعه شرکت‌ها در این کشور کمک می‌کند.»

وی به این موضوع نیز اشاره می‌کند که بریتانیا می‌خواهد کسب‌وکارهای آتی و مشاغلی که در این حوزه ایجاد می‌شوند بتوانند در بلندمدت با تنظیم مقررات موثر فعالیت خوبی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی