ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتشار بخشی از مشخصات ARC GPU اینتل
تکنولوژی

اینتل بطور تصادفی مشخصات کارت گرافیک دسکتاپ Arc را منتشر کرد

اینتل به شکل تصادفی (یا شاید غیرتصادفی) برخی خصوصیات کارت‌ گرافیک Arc گران‌قیمت و قدرتمند خود را که قرار است برای کامپیوترهای دسکتاپ عرضه شود، منتشر کرد. این اطلاعات در بیست و نهمین ثانیه از ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

اینتل به شکل تصادفی (یا شاید غیرتصادفی) برخی خصوصیات کارت‌ گرافیک Arc گران‌قیمت و قدرتمند خود را که قرار است برای کامپیوترهای دسکتاپ عرضه شود، منتشر کرد.

این اطلاعات در بیست و نهمین ثانیه از ویدئویی آمده‌ که برای معرفی Intel Arc Control یا اپلیکیشن نظارت بر GPU اینتل است، اپلیکیشنی مشابه با NVIDIA GeForce Experience که کاربران می‌توانند از طریق آن درایور‌ها را دانلود کنند، عملکرد دستگاه را با جزییات ببینند و تنظیمات GPU را انجام دهند.

این تکه یک ثانیه‌ای گوشه‌ای از مشخصات این GPU معرفی نشده را در اختیار ما قرار می‌دهد که مواردی مانند استفاده 99.57 درصدی از GPU به همراه پاور 175 واتی، سرعت کلاک 2250 مگاهرتزی برای پردازشگر گرافیکی و سرعت کلاک 1093 مگاهرتزی VRAM را شامل می‌شوند.

انتشار بخشی از مشخصات ARC GPU اینتل

گفتنی است که این مدل اینتل می‌تواند به معنای واقعی یک GPU قدرتمند و فوق‌العاده باشد که شانه به شانه مدل RX 6700 از شرکت AMD یا RTX 3070 از کمپانی انویدیا قرار بگیرد.

سایر اطلاعاتی که از GPU جدید اینتل بدست آمده چیست؟

البته بایست این احتمال را مدنظر قرار داد که اینتل ممکن است به زودی سری GPUهای دسکتاپ آرک را عرضه کند، تاریخ عرضه‌ای که می‌توان آن را حول و حوش ماه خرداد یا تیر فرض کرد. این سری همچنین از رمزگذاری و رمزگشایی کامل AV1 بهره می‌برد که می‌تواند سپاس تولید‌کنندگان بسیاری را در پی داشته باشد.

فناوری AV1 رقیب اصلی HEVC به شمار می‌رود و طبق ادعای اینتل در نرخ بیت مشابه می‌تواند تا میزان 20 درصد  عملکرد بهتری از خود نشان و همچنین تا 50 درصد هم کارکرد بهتری نسبت به  h.264 داشته باشد.

در نهایت اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که GPUهای سری آرک از ویژگی‌های جالب توجه دیگری مثل XeSS یا الگوریتم اصلاح تصویر اینتل، انجین چند رسانه‌های جدید و شتاب‌دهنده هوش مصنوعی XMX نیز استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی