ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی مانیتور مایا MO24 T: زیبا و به‌صرفه

مایا یکی از برندهای شرکت ماتریس است که محصولاتی نظیر کامپیوتر آل این وان و مانیتور را روانه بازار کرده است. مانیتور ٢۴ اینچی مایا مدل MO24 T یکی از مدل‌های اقتصادی اما نسبتاً حرفه‌ای در بازار محسوب می‌شود که با قیمت زیر ۵ میلیون تومان امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما می‌گذارد. از جمله این امکانات می‌توان به پنل IPS با رزولوشن فول اچ‌دی، نرخ رفرش ۷۵ هرتزی و پایه حرفه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه اشاره کرد. در ویدیوی زیر می‌خواهیم با مانیتور ۲۴ اینچی مایا MO24 T بیشتر آشنا شویم.

ویدیوی معرفی مانیتور مایا MO24 T

تماشای ویدیو از آپارات

تماشا ویدئو از یوتوب

مانیتور مایا MO24 T با گارانتی ۱۸ ماهه ماتریس به‌فروش می‌رسد. شرکت ماتریس محصولات برند MSI را نیز روانه بازار کرده که پیش از این در دیجیاتو چند نمونه از آنها را معرفی کرده‌ایم. با این حال اگر قیمت و امکانات این مانیتور را در نظر بگیریم، یکی از ارزان‌ترین محصولات زیر ۵ میلیون تومان محسوب می‌شود و ارزش خرید بالایی دارد.

مشخصات فنی مانیتور مایا MO24 T

  • پنل نمایشگر ٢٣.٨ اینچی از نوع IPS LCD
  • رزولوشن Full HD (١٠٨٠ در ١٩٢٠ پیکسل)
  • نرخ رفرش ٧۵ هرتزی
  • زمان پاسخ‌دهی ۵ میلی‌ثانیه
  • نسبت تصویر ١۶:٩
  • حداکثر روشنایی ٢۵٠ نیت
  • کنتراست ۱۰۰۰:١
  • زاویه دید ١٧٨ درجه
  • پوشش ١٠۵ درصدی فضای رنگی sRGB
  • پایه قابل تنظیم
  • گارانتی ۱۸ ماهه ماتریس
  • قیمت حدود ۵ میلیون تومان

طراحی

مانیتور اقتصادی مایا طراحی ساده و زیبایی دارد. چنین سبک طراحی زیبایی را در این بازه قیمتی کمتر می‌بینیم و به‌همین دلیل اگر ظاهر مانیتور برایتان اهمیت زیادی دارد، مایا MO24 T به‌راحتی نگاه شما را به خود جلب می‌کند. نیمه بالای نمایشگر باریک است و ضخامت آن به حدود ۶ میلی‌متر می‌رسد. قسمت پایین صفحه هم حدود ۱ سانتی‌متر حاشیه دارد و لوگوی ساده مایا را در خود جا داده است. بدنه مانیتور از جنس پلاستیک ساخته شده و کیفیت مناسبی دارد.

پشت مانیتور مایا MO24 T چندان شلوغ نیست. در این قسمت تنها لوگوی مایا و محل اتصال پایه استاندارد VESA را می‌بینیم. مانیتور مایا حتی از نمای پشت هم زیباست و با الگوهای جذاب، جلوه زیبایی به میز شما می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های مهم و رقابتی مانیتور مایا MO24 T پایه حرفه‌ای آن است که امکان تغییر ارتفاع صفحه تا ۱۲ سانتی‌متر و تغییر زاویه در جهت‌های مختلف را به شما می‌دهد. در واقع مانیتور مایا، ارزان‌ترین مانیتور با این ویژگی محسوب می‌شود و می‌تواند مورد پسند کاربران حرفه‌ای قرار بگیرد. صفحه این مانیتور امکان چرخش ۹۰ درجه‌ای ساعت‌گرد را نیز دارد.

درگاه‌های ارتباطی مانیتور مایا MO24 T شامل یک درگاه HDMI و یک درگاه VGA است که نیاز اکثر کاربران را برآورده می‌کند. همچنین دستگاه به دو اسپیکر ۲ واتی مجهز شده که البته کیفیت و قدرت چندانی ندارند و فقط در محیط‌های بسیار ساکت می‌توانید صدای آنها را بشنوید.

کنترل تنظیمات مانیتور از طریق ۵ دکمه در پشت دستگاه صورت می‌گیرد که نزدیک به لبه سمت راست قرار گرفته‌اند. این دکمه‌ها کمی خشک هستند و فشردن آنها کمی دشوار است. همچنین مدتی طول می‌کشد که به کارکرد هرکدام از آنها عادت کنید. با این حال امکانات متعددی برای تنظیم وضعیت تصویر در مانیتور تعبیه شده است.

کیفیت تصویر

اکنون زمان آن است که به سراغ بخش اصلی ماجرا برویم. مانیتور مایا MO24 T مجهز به نمایشگر ٢٣.٨ اینچی است. این نمایشگر فضای گسترده‌ای را در اختیار کاربران می‌گذارد و می‌توانید محتوا را با جزئیات مناسب روی آن مشاهده کنید. پنل این نمایشگر از نوع IPS LCD با رزولوشن ١٠٨٠ در ١٩٢٠ پیکسل است.

نمایشگر مانیتور اقتصادی مایا از ویژگی Anti Flicker استفاده می‌کند. در کنار این ویژگی، قابلیت فیلتر نور آبی برای محافظت از چشمان کاربر در چند سطح مختلف موجود است. بنابراین حین کارکرد طولانی مدت با آن، آسیب کم‌تری به چشمان شما وارد خواهد شد و کم‌تر خسته می‌شوید.

نرخ رفرش ٧۵ هرتزی یکی از دیگر از ویژگی‌های موجود در این مانیتور است. محتوای نمایش داده شده روی نمایشگر مانیتور MO24 T تا حدودی روان‌تر از مانیتورهای ۶٠ هرتزی بوده و این موضوع در بازی‌ها و محیط کاربری نیز تأثیر دارد. زاویه دید نمایشگر مانیتور جدید مایا ١٧٨ درجه است. شما می‌توانید حتی با وجود تماشای آن از اطراف، به خوبی متن و محتوا را مشاهده کنید. شیشه‌ی روی نمایشگر مایا MO24 T ضد بازتاب نور است و به لطف آن می‌توانید حتی در محیط‌های پرنور هم محتوا را ببینید.

حداکثر روشنایی ٢۵٠ نیتی، کنتراست ١٠٠٠:١ و زمان پاسخ‌گویی ۵ میلی‌ثانیه‌ای از دیگر شاخصه‌های نمایشگر مانیتور اقتصادی مایا هستند. شرکت ماتریس ادعا می‌کند که نمایشگر مانیتور MO24 T حدود ١٠۵ درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد که خبر خوبی برای طراحان و گرافیست‌ها محسوب می‌شود. 

جمع‌بندی

اگر به دنبال تهیه‌ی یک مانیتور جدید هستید و قصد ندارید بهای زیادی را برای آن بپردازید، بی شک مانیتور مایا MO24 T یکی از گزینه‌های قابل توجه بازار است. این مانیتور با قیمتی زیر ۵ میلیون تومان بین خوش‌قیمت‌ترین مانیتورها قرار می‌گیرد و اگر ویژگی‌های حرفه‌ای آن نظیر صفحه IPS با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۷۵ هرتزی را در کنار پایه حرفه‌ای قابل تنظیم در نظر بگیریم، ارزان‌ترین مانیتور بازار است و از این نظر رقیبی را در کنار خود نمی‌بیند. برای خرید مانیتور دیگری با این مشخصات باید حداقل ۱ میلیون تومان بیشتر هزینه کنید، ضمن اینکه اکثر مانیتورها به زیبایی مایا MO24 T نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.