ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

گوشی‌های سری گلکسی S23 با یک تغییر بزرگ از راه می‌رسند؟

سامسونگ تا به امروز گوشی‌های پرچمدار خود را با تراشه‌های مدیاتک به بازار عرضه نکرده است، اما ظاهرا کره‌ای‌ها درحال بررسی این موضوع هستند که برخی مدل‌های پرچمدار خود را به تراشه‌های مدیاتک مجهز کنند. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سامسونگ تا به امروز گوشی‌های پرچمدار خود را با تراشه‌های مدیاتک به بازار عرضه نکرده است، اما ظاهرا کره‌ای‌ها درحال بررسی این موضوع هستند که برخی مدل‌های پرچمدار خود را به تراشه‌های مدیاتک مجهز کنند. در این صورت این احتمال وجود دارد که برخی مدل‌های گلکسی S23 با تراشه مدیاتک به بازار عرضه شود.

خبرگزاری BusinessKorea با انتشار گزارشی ادعا می‌کند که سامسونگ در حال بررسی استفاده از چیپست‌های مدیاتک در گلکسی S22 فن ادیشن و برخی از مدل‌های گلکسی S23‌ است. هنوز نامی از مدل تراشه مدیاتک مطرح نشده اما این رسانه کره‌ای ادعا می‌کند که تقریبا نیمی از گوشی‌های گلکسی S22 FE و همچنین مدل‌هایی از گلکسی S23 که در بازار آسیا عرضه خواهند شد از تراشه مدیاتک بهره خواهند برد.

پرچمداران سامسونگ و تراشه مدیاتک

سامسونگ معمولا از تراشه‌های کوالکام و اگزینوس برای گوشی‌های پرچمدار خود استفاده می‌کند و دستگاه‌های اقتصادی را با تراشه مدیاتک در دسترس کاربران قرار می‌دهد. اما ظاهرا این شرکت تصمیم گرفته رویه خود را تغییر دهد و به نظر می‌رسد این تصمیم برای گوشی پرچمدار بعدی این شرکت محقق شود.

هنوز مشخص نیست که آیا استفاده از تراشه مدیاتک در پرچمداران سامسونگ چه تاثیری در قیمت تمام شده دستگاه ایجاد خواهد کرد. با این وجود رسانه کره‌ای ادعا می‌کند که با این تصمیم سامسونگ، تراشه‌های اگزینوس دیگر جایگاه قبلی را در بازار نخواهند داشت و جایگاه خود را از دست خواهند داد. همچنین این تصمیم می‌تواند نشان دهد که برخی تراشه‌های مدیاتک می‌توانند در تعدادی از بازارها جانشین مناسبی به جای تراشه‌های اگزینوس باشند.

این اولین بار نیست که سامسونگ از بیش از دو تراشه در پرچمداران خود استفاده می‌کند. پیش از این نیز چنین رویکردی را برای گلکسی S2 سال ۲۰۱۱ در پیش گرفته بود و آن را با چیپست‌های اگزینوس، کوالکام و تگزاس اینسترومنتس به بازار عرضه کرده بود.

هنوز خبری رسمی در مورد استفاده از چیپست‌های مدیاتک در گلسی S22 FE مطرح نشده است، هرچند اخبار غیررسمی به دیمنسیتی 9000 اشاره می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی