ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرخ شناور تاکسی تهران
خودرو

پیروی تاکسیرانی از مدل اسنپ و تپسی: نرخ تاکسی در تهران شناور می‌شود

معاون تاکسیرانی شهر تهران در خصوص نرخ شناور تاکسی در پایتخت گفت: «بر اساس ساعت‌های پیک و نوع و زمان سفر کرایه تاکسی‌ها تغییر پیدا می‌کند. قیمت پایه و حداکثری که راننده می‌تواند از مسافران ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

معاون تاکسیرانی شهر تهران در خصوص نرخ شناور تاکسی در پایتخت گفت: «بر اساس ساعت‌های پیک و نوع و زمان سفر کرایه تاکسی‌ها تغییر پیدا می‌کند. قیمت پایه و حداکثری که راننده می‌تواند از مسافران دریافت کند بر روی برچسب درج می‌شود.»

وحید سرلک در این باره اعلام کرد: «در شیوه جدید پرداخت، قیمت‌ها در هر ساعات شبانه روز نسبت به یکدیگر متفاوت خواهند بود و قیمت پایه و بالاترین قیمتی که می‌توان از مسافر دریافت کرد بر روی برچسب درج خواهد شد.»

به گفته‌ی معاون تاکسیرانی شهر تهران، شیوه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی در کنار پرداخت نقد وجود دارد و افراد می‌توانند علاوه بر پرداخت هزینه سفر براساس نرخ شناور به همان روش قبل نیز هزینه‌ی سفر خود را پرداخت کنند. همچنین مسافر این امکان را دارد در ابتدای مسیر بارکدی که بر روی شیشه‌ی جلوی خودرو نصب شده است را اسکن کند و هزینه سفر را همان لحظه پرداخت کند.

اعضای شورای شهر تهران در بهمن سال گذشته، مصوب کردند که نرخ کرایه حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس، مترو و تاکسی ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

هر ساله معضل افزایش قیمت توسط رانندگان تاکسی مطرح است اما از آنجا که براساس بخشنامه‌ها، مشاهده هر گونه افزایش قیمت تا پیش از ابلاغ نرخ‌های جدید تخلف محسوب می‌شود، برای پیشگیری، از سه طریق تردد گشت‌های خودرویی، پیام‌های ثبت شده توسط شهروندان در سامانه ۱۸۸۸ و همچنین اجرای طرح جدید کنترل‌های نامحسوس میدانی، نرخ‌ها نظارت خواهد شد.

بر اساس اعلام فرمانداری تهران از اول اردیبهشت افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی اعمال خواهد شد.

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه از منویات مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در سال ۱۴۰۱ سخن به میان آورد و گفت: «هوشمندسازی، نظارت و کنترل سیستمی بر عملکرد تاکسیرانان، پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها و همچنین بازنگری مجدد دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها از جمله مواردی است که در سال جاری در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار دارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی