ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مارکتینگ
رپورتاژ آگهی

8 نوع خدمات دیجیتال مارکتینگ

خدمات دیجیتال مارکتینگ را می‌توان به طور کلی به 8 دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از: بهینه‌سازی موتور‌های جستجو (Search Engine Optimization)، پرداخت به ازای کلیک (Pay-per-Click)، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)، بازاریابی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خدمات دیجیتال مارکتینگ را می‌توان به طور کلی به 8 دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از: بهینه‌سازی موتور‌های جستجو (Search Engine Optimization)، پرداخت به ازای کلیک (Pay-per-Click)، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)، بازاریابی محتوا (Content Marketing)، بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)، بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)، تجزیه و تحلیل بازاریابی (Marketing Analytics) و افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing).

در دهه گذشته، خدمات دیجیتال مارکتینگ به یک جزء حیاتی در استراتژی بازاریابی کلی یک سازمان تبدیل شده است و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد پیام‌ها را برای دستیابی به یک مخاطب خاص تنظیم کنند. همچنین این امکان را فراهم می‌کند که مستقیماً برای افرادی که احتمالاً به محصول آن‌ها علاقه دارند، بازاریابی کنند.

دو عضو تیم آکادمیک از دانشگاه جنوبی نیوهمپشایر (SNHU) در مورد اینکه چگونه بازاریابی دیجیتال با تکنیک‌های سنتی همسو می‌شود صحبت کردند و اطلاعاتی را در مورد برخی از انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ در عمل به اشتراک گذاشتند. در ابتدا می‌گوییم که واقعا دیجیتال مارکتینگ چیست و سپس به معرفی انواع خدمات و اطلاعات به اشتراک گذاشته از سوی این دو عضو تیم آکادمیک می‌پردازیم.

1- دیجیتال مارکتینگ چیست؟

خدمات دیجیتال مارکتینگ طیف گسترده‌ای از تکنیک‌ها و فناوری‌های بازاریابی را در بر می‌گیرد که برای دستیابی به مشتریان آنلاین استفاده می‌شود. به عنوان شکلی از بازاریابی آنلاین، به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا هویت برند خود را ایجاد کنند و صنعت بازاریابی را متحول کرده است.

دکتر مارک هابسون ، دانشیار ارشد برنامه‌های کسب‌وکار(business programs)، می‌گوید «اگرچه بازاریابی دیجیتال دنیای جدیدی به نظر می‌رسد اما بر بسیاری از اصول بازاریابی سنتی مبتنی است و به دانش پایه بازاریابی و دانش فنی نیاز دارد. »

دکتر جسیکا راجرز، معاون برنامه‌های بازاریابی (marketing programs)، گفت: «رسانه‌های سنتی راهی عالی برای دستیابی به یک پایگاه گسترده مصرف‌کننده هستند، در حالی که در رسانه‌های دیجیتال توانایی دستیابی به مخاطبان خاصی وجود دارد» او گفت: «نکته کلیدی این است که بسته به مخاطب هدف، برخی از کانال‌ها مؤثرتر از دیگری است. »

2- انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ

راجرز در مورد برخی از محبوب‌ترین انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ صحبت کرد و مروری مختصر از هر یک ارائه کرد:

2-1- بهینه‌سازی موتور‌های جستجو (SEO)

هدف سئو این است که یک کسب و کار در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری کسب کند و در نهایت ترافیک موتور‌های جستجو را به وب سایت آن کسب و کار افزایش دهد. برای انجام این کار، بازاریابان سئو در مورد کلمات و عباراتی که مصرف‌کنندگان برای جستجوی اطلاعات آنلاین استفاده می‌کنند، تحقیق کرده و از آن عبارات در محتوای خود استفاده می‌کنند. سئو شامل عناصر بسیاری است، از کلمات موجود در صفحات وب شما گرفته تا نحوه پیوند سایت‌های دیگر به صفحات وب شما و همچنین نحوه ساختار وب سایت شما. به گفته Salary.com، یک متخصص سئو می‌تواند حدود 70058 دلار درآمد داشته باشد.

2-2- پرداخت به ازای کلیک (PPC)

پرداخت به ازای کلیک، نوع دیگری از خدمات دیجیتال مارکتینگ است که به تبلیغات پولی برای نشان داده شدن در نتایج موتور جستجو اشاره دارد. این یک روش کوتاه مدت دیجیتال مارکتینگ است. به این معنی که وقتی دیگر پولی پرداخت نکنید، تبلیغی وجود نخواهد داشت. مانند SEO، PPC راهی برای افزایش ترافیک جستجو برای یک تجارت آنلاین است.

از پرداخت به ازای کلیک می‌توان به تبلیغاتی که در بالا و کناره‌های صفحه نتایج جستجو می‌بینید، تبلیغاتی که هنگام مرور وب می‌بینید، تبلیغات قبل از ویدیو‌های YouTube و تبلیغات در برنامه‌های تلفن همراه اشاره کرد.

یکی از موارد دیگری که پرداخت به ازای کلیک را از سئو متمایز می‌کند این است که مثلاً در یک مدل معمولی PPC مانند کمپین گوگل ادوردز، زمانی که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می‌کند و در وب سایت شما قرار می‌گیرد؛ هزینه پرداخت می‌کنید . شما می‌توانید تقریباً هر مبلغی را برای تبلیغات به ازای کلیک خرج کنید. برخی از شرکت‌ها ممکن است چند صد دلار را برای این کار سرمایه‌گذاری کنند اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ ده‌ها هزار دلار در ماه را برای پرداخت به ازای کلیک هزینه کنند.

هزینه اجرای یک تبلیغ یا تبلیغ نتایج جستجو در درجه اول به میزان رقابت برای کلمات کلیدی شما بستگی دارد. کلمات کلیدی با رقابت بالا، گران‌تر خواهند بود و اصطلاحات رقابتی کمتر، هزینه کمتری خواهند داشت. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید آگهی یا نتایج تبلیغاتی شما به کاربران در سراسر جهان نشان داده شود یا فقط در یک منطقه جغرافیایی خاص. به این صورت، دلار‌های تبلیغاتی برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که در نزدیکی کسب‌وکار شما زندگی نمی‌کنند هدر نمی‌رود.

2-3- بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

شامل هر کاری است که یک تجارت از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهد. تقریباً همه با رسانه‌های اجتماعی آشنایی دارند، اما بازاریابان باید با رویکردی یکپارچه و استراتژیک به شبکه‌های اجتماعی بپردازند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بسیار فراتر از ایجاد پست برای کانال‌های اجتماعی و پاسخ دادن به نظرات است.

بازاریابان خدمات دیجیتال مارکتینگ رسانه‌های اجتماعی، باید در تجزیه و تحلیل عملکرد پست‌های خود و ایجاد استراتژی‌ها بر اساس داده‌های آن هوشمند باشند.

به عبارت دیگر، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بسیار پیچیده‌تر از مدیریت پروفایل شخصی فیس بوک یا توییتر شماست. این نیاز به ترکیبی از تفکر خلاق و استراتژی عینی و مبتنی بر داده دارد. به گفته Salary.com، یک تحلیلگر رسانه‌های اجتماعی با مدرک لیسانس می‌تواند حدود 68230 دلار درآمد داشته باشد.

2-4- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا از داستان سرایی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات برای افزایش آگاهی از برند استفاده می‌کند. در نهایت، هدف این است که خواننده برای تبدیل شدن به مشتری، اقدامی انجام دهد، مانند درخواست اطلاعات بیشتر، ثبت نام در لیست ایمیل یا خرید. محتوا می‌تواند پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، ویدیو‌های دیجیتال، پادکست‌ها و موارد دیگر باشد. به طور کلی، قبل از هر چیز باید ارزشی برای مصرف‌کننده ایجاد کند، نه اینکه فقط برند را تبلیغ کند یا سعی در فروش داشته باشد. بازاریابی محتوا در مورد ایجاد یک رابطه پایدار و قابل اعتماد با مشتریان شما است که به طور بالقوه می‌تواند منجر به فروش‌های زیادی در طول زمان شود.

2-5- بازاریابی ایمیلی

راجرز گفت، حتی با ظهور رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های کاربردی تلفن همراه و سایر کانال‌ها، هنوز یکی از مؤثرترین تکنیک‌ها بازاریابی ایمیل است و می‌تواند بخشی از یک استراتژی خدمات دیجیتال مارکتینگ محتوا باشد. همچنین ارزشی برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند و در طول زمان مخاطب را به مشتری تبدیل می‌کند.

نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی می‌تواند معیار‌های تحلیلی مختلفی را ارائه دهد، اما دو مورد که بازاریابان همیشه در تلاش برای بهبود آن‌ها هستند عبارتند از نرخ باز یعنی درصد گیرندگانی که ایمیل را باز کردند  و نرخ کلیک یعنی تعداد گیرندگانی که ایمیل را باز کردند و روی آن کلیک کردند. بسیاری از کار‌ها وجود دارد که بازاریابان می‌توانند انجام دهند تا ایمیل‌های خود را برای کاربران جذاب‌تر کنند و احتمال باز شدن آن‌ها بیشتر شود.

2-6- بازاریابی موبایلی

این نوع از خدمات دیجیتال مارکتینگ بر روی دستیابی به مخاطبان هدف شما در تلفن هوشمند یا تبلت متمرکز است. بازاریابی موبایلی از طریق پیام‌های متنی، رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، ایمیل و اپلیکیشن‌های تلفن همراه به افراد دسترسی پیدا می‌کند. بازاریابان می‌توانند پیشنهادات یا محتوای ویژه را متناسب با یک مکان یا زمان جغرافیایی تنظیم کنند، مانند زمانی که مشتری وارد فروشگاه یا یک رویداد می‌شود.

2-7- تجزیه و تحلیل بازاریابی

یکی از مزایای عمده خدمات دیجیتال مارکتینگ این است که بسیار قابل پیگیری و اندازه‌گیری است. زمانی، تنها بخش‌های بازاریابی قابل پیگیری، کوپن‌ها و پیشنهادات پست مستقیم بودند. اگر مشتری از کوپن استفاده می‌کرد، می‌دانستید که پیام طنین انداز شده است. امروزه، تجزیه و تحلیل‌ها به بازاریابان اجازه می‌دهد تا رفتار کاربران را در سطح بسیار دقیقی ردیابی کنند. اینکه چند بار روی یک پیوند کلیک می‌کنند، چقدر زمان را در یک صفحه وب می‌گذرانند، چند بار ایمیل‌ها را باز می‌کنند و موارد دیگر. اما حجم وسیعی از اطلاعات در مورد عملکرد بازاریابی دیجیتال وجود دارد که بازاریابان باید بتوانند واقعاً معنی داده‌ها را درک کنند و باید بدانند که کدام استراتژی را ارائه کنند.

2-8- افیلیت مارکتینگ

با برجستگی روزافزون بازاریابی آنلاین، اینفلوئنسر مارکتینگ که به عنوان بازاریابی تأثیرگذار نیز شناخته می‌شود؛ در بین بسیاری از سازمان‌ها برای پر کردن شکاف بین مصرف‌کنندگان و سازمان‌ها محبوب شده است.  اما، افیلیت مارکتینگ یا اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ از محبوبیت روزافزون کارشناسان صنعت و تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. سازمان شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما با این تأثیرگذاران شخص ثالث، همکاری خواهد کرد. در این روش، اینفلوئنسر‌ها مخاطبان خود را با پست‌ها، وبلاگ‌ها یا ویدیو‌ها درگیر می‌کنند.

ابزار‌های زیادی برای سنجش موفقیت کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد و بسیاری از بازاریابان بسته به نیاز و مخاطب خود از ترکیبی از این ابزار‌ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای رشد بیزینس خود از مشاوره توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا (azim.media) به صورت رایگان استفاده کنید.

 برای آشنایی بیشتر با جزئیات، تعرفه مشاوره کسب و کار و دریافت مشاوره تلفنی می‌توانید با شماره تماس مشاوره کسب و کار عظیم مدیا، ۰۲۱۹۱۰۰۴۵۴۳ تماس بگیرید.

در شبکه‌های اجتماعی عظیم مدیا علاوه بر آنکه می‌توانید با خدمات این شرکت بیشتر آشنایی پیدا کنید، ویدئو‌های آموزشی متنوعی در دسترس شما خواهد بود و می‌توانید دانش خودتان در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ را افزایش دهید و با دیدی باز وارد این حوزه شوید:

Instagram: https://www.instagram.com/azim.media.agency

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/azim-media

Aparat: https://www.aparat.com/Azim.Media

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCdc13wsKcZ-OrdNyfFb27tQ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علیرضا فراهانی
    علیرضا فراهانی | ۲۳ فروردین ۱۴۰۱

    یکی از خدمات دیجیتال مارکتینگ که بسیار حائزه اهمیته خدمات سئو است بسیار از شرکت ها در حوزه ارائه خدمات سئو فعالیت می کنند و متاسفانه تک و توک افراد و شرکت هایی هستند سایت شما رو زمین بازی یادگیری خودشون می کنندو این عملا از هر نظر غیراخلاقیه چون دارند عملا با کسب و کار شما و بیزینش شما پروسه یادگیری خودشون رو تکمیل می کنند و ممکنه اسیب های غیر قابل جبرانی هم به سایت بزنند من خودم پیشنهاد می کنم اگه می خواید یه سایت بزنید و بدنبال شرکتی هستید برای گرفتن خدمات سئو به سایت ریراکو سئو مراجعه کنید این سایت واقعا گزینه خوبیه سایت های بزرگی هم دستشونه از جلمه لیپک که رو خرید لپ تاپ جزوه top 3 هست البته در حال حاضر که من دارم این کامنت رو میزارم.

مطالب پیشنهادی