ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عقبگرد در طراحی هوندا HR-V؛ تغییرات اساسی برای کراس اوور کوچک ژاپنی

شرکت هوندا نخستین تصاویر از HR-V مدل ۲۰۲۳ را منتشر کرد. این مدل که نسل سوم از کراس‌اوور محبوب ژاپنی به شمار می‌رود، کاملا متحول شده و از آن طراحی پر انحنا و حجم‌های سیال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

شرکت هوندا نخستین تصاویر از HR-V مدل ۲۰۲۳ را منتشر کرد. این مدل که نسل سوم از کراس‌اوور محبوب ژاپنی به شمار می‌رود، کاملا متحول شده و از آن طراحی پر انحنا و حجم‌های سیال فاصله گرفته و عجیب آنکه نسبت به مدل قبلی نسل دوم، از طراحی زشت تر و عجیب تری برخودار است.

در نمای روبرو هوندا HR-V مدل ۲۰۲۳ عریض‌تر از نسل فعلی دیده می شود. استفاده از چراغ‌های باریک و کشیده، جلوپنجره افقی با شبکه پهن شش ضلعی و ورودی‌های هوای عریض روی سپر از عوامل اصلی در القای این حس هستند.

هوندا اچ ار وی
نسخه نسل قبل که از طراحی زیباتری نسبت به مدل جدید برخوردار بود.

بد نیست اشاره کنیم در مدل جدید چراغ‌ها از جلوپنجره جدا شده و در ارتفاع بالاتری قرار دارند. به موازات این تغییرات، کاپوت نیز کشیده‌تر شده و حالا از ساختار عضلانی‌تری برخوردار است.

هوندا HR-V 2023

حذف برآمدگی گلگیرها و انتقال دستگیری درهای عقب از ستون C به همان جایگاه رایج از دیگر تغییراتی است که تصاویر منتشر شده آشکار می کنند.

در نسل جدید هوندا HR-V شیب قسمت عقب تا حد زیادی کاسته شده و این خودرو سقف افقی‌تری دارد. به نظر می‌رسد در نمای جانبی سادگی در دستور کار قرار گرفته و مدل ۲۰۲۳ در مقایسه با نسل کنونی بی‌آلایش‎تر دیده می شود.

هوندا HR-V 2023

در زمان کنونی هوندا هیچ تصویری از فضای داخلی HR-V 2023منتشر نموده و فقط به چند عکس از نمای بیرونی بسنده نموده است. اما قابل پیش‌بینی است که مثل نمای بیرونی در داخل کابین هم تغییرات زیادی رخ خواهد داد. به ویژه با در نظر گرفتن اینکه کابین نسل کنونی کاملا قدیمی احساس می‌شود.

هوندا HR-V 2023

به گفته هوندا، نسل آتی HR-V بر مبنای پلتفرمی مشترک با سیویک تولید خواهد شد. این کمپانی ژاپنی در بیانیه خود تاکید کرده، HR-V 2023 از لحاظ پاسخدهی موتور عملکرد بهتری داشته و از سیستم تعلیق مستقل جدید در محور عقب سود می‌برد. نتیجه این امر رانندگی مطمئن و جذاب‌تر خواهد بود.

با توجه به این گفته‌ها، احتمالا HR-V 2023 با موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر به کار رفته در سیویک وارد بازار خواهد شد. این موتور ۱۴۱ اسب بخار قدرت دارد. احتمال دیگر آن است که این کراس‌اوور کوچک ژاپنی با موتور ۲ لیتری یا موتور ۱.۵ لیتری توربو هم قابل انتخاب باشد. این موتورها به ترتیب توانایی تولید ۱۵۸ و ۱۸۰ اسب بخار قدرت را دارند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، هوندا HR-V 2023 تابستان امسال وارد بازار ایالات متحده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی