ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اختلاف حقوقی میان مقامات کره و گوگل
نرم افزار و اپلیکیشن

هشدار مقامات کره جنوبی به گوگل در مورد حذف اپ‌های حاوی لینک پرداخت خارجی

طبق اعلام کمیسیون ارتباطات کره، کمپانی گوگل در صورت پیشبرد سیاست‌ جدیدش مبنی بر حذف اپلیکیشن‌هایی که روش پرداخت خارجی دارند از لحاظ قانونی در کره جنوبی با مشکل رو به رو خواهد شد. سال ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

طبق اعلام کمیسیون ارتباطات کره، کمپانی گوگل در صورت پیشبرد سیاست‌ جدیدش مبنی بر حذف اپلیکیشن‌هایی که روش پرداخت خارجی دارند از لحاظ قانونی در کره جنوبی با مشکل رو به رو خواهد شد.

سال گذشته قانونی در این کشور تصویب شد که فروشگاه‌های اپلیکیشن را ملزم می‌کند تا از روش‌های پرداخت جایگزین هم استفاده کنند، امری که گوگل آنرا با آغوش باز پذیرفت. این غول دنیای فناوری درصدی از درآمد حاصله از این تراکنش‌ها را هم برای خود برمی‌دارد که این مبلغ تنها 4 درصد کمتر از خدمات پرداختی بومی خود گوگل است.

اگر هزینه خدمات معمولی خرید 15 درصد باشد، 11 درصد آن سهم گوگل است، البته این میزان برای خرید کتب الکترونیک تنها 6 درصد است. حال این مسئله موجب نارضایتی توسعه‌دهندگان کره‌ای شده و به گزارش رجیستر و وال‌استریت ژورنال آنها در پاسخ به هزینه‌های گوگل سیستم‌های پرداختی شخص ثالث ایجاد کرده‌اند.

از سوی دیگر این کمپانی نیز دست به مقابله به مثل زد و قابلیت آپدیت این اپ‌ها را مسدود کرد، همچنین به توسعه‌دهندگان آنها هشدار داد که در صورت ادامه دادن به ایجاد لینک‌های پرداخت خارجی از تاریخ 11 خرداد اپلیکیشن‌ آنها را از پلی‌استور حذف خواهد کرد.

اختلاف حقوقی میان مقامات کره و گوگل

این درگیری حقوقی در آینده چه تبعاتی برای گوگل به همراه دارد؟

گفتنی است که انجمنی از توسعه‌دهنگان در کره این وضعیت را به کمیسیون ارتباطات کره (KCC) گزارش داد و از آنها درخواست کرد تا مطابقت قانونی اقدامات گوگل را بررسی کنند. علت امر مذکور اینست که این قانون تازه تصویب شده کمی در نوشتار ابهام دارد اما با این حال KCC در ادامه به ایجاد لینک برای پرداخت خارجی چراغ سبز نشان داد و این مورد را کاملا قانونی اعلام کرد.

این کمیسیون اکنون در مرحله بررسی‌های مقدماتی برای شناسایی کارشکنی‌های گوگل قرار دارد، یکی از سخنگویان این کمپانی در گفتگو با ژورنال اعلام کرده اگر مقامات کره‌ای ما را مقصر تشخیص دهند می‌توانند مبلغی معادل 2 درصد از درآمد پلی‌استور در کره را خسارت بگیرند. وی همچنین گفت گوگل نیز در حال بازبینی قانون تازه تصویب شده مذکور برای رسیدن به توافق است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۱۹ فروردین ۱۴۰۱

    تو کره از اپهاشون دفاع میکنن اینجا هرروز قوانین سختگیرانه تر و....

مطالب پیشنهادی