ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ابزار هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

اولین ابزار هوش مصنوعی تحلیل عکس‌های اشعه ایکس تاییدیه اتحادیه اروپا را دریافت کرد

شرکت Oxipit با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ابزار هوش مصنوعی آن‌ها که بدون کمک رادیولوژیست می‌تواند عکس‌های اشعه ایکس قفسه سینه را بررسی اولیه کند، مجوز قانونی اتحادیه اروپا را دریافت کرده است. با توجه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

شرکت Oxipit با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ابزار هوش مصنوعی آن‌ها که بدون کمک رادیولوژیست می‌تواند عکس‌های اشعه ایکس قفسه سینه را بررسی اولیه کند، مجوز قانونی اتحادیه اروپا را دریافت کرده است.

با توجه به اینکه رادیولوژیست‌ها در چند سال گذشته برای خودکارسازی کامل بخش‌هایی از کار خود تلاش داشته‌اند و این ابزار که ChestLink نام دارد اولین هوش مصنوعی کاملا مستقل حوزه تصویربرداری پزشکی محسوب می‌شود، می‌توان از آن به عنوان یک فناوری بسیار مهم و البته چالش برانگیز یاد کرد.

نحوه کار ابزار هوش مصنوعی اشعه ایکس

نحوه کار این ابزار نیز بسیار جالب است و پس از اسکن عکس‌های اشعه ایکس قفسه سینه، گزارش بیماران سالم را به خود آن‌ها و گزارش مواردی با یک مشکل احتمالی را برای رادیولوژیست‌ها ارسال می‌کند تا توسط آن‌ها نیز بررسی شوند.

ابزار هوش مصنوعی

همانطور که Oxipit توضیح می‌دهد، اکثر عکس‌هایی که در مراقبت‌های اولیه گرفته می‌شوند، هیچ مشکلی ندارند، بنابراین خودکار کردن فرآیند بررسی آن‌ها می‌تواند کار رادیولوژیست‌ها را ساده‌تر کند. این فناوری هم اکنون توسط اتحادیه اروپا گواهینامه CE را دریافت کرده که نشان می‌دهد استانداردهای ایمنی را برآورده کرده است.

با این حال، برخی سازمان‌های حرفه‌ای علیه حضور هوش مصنوعی در زمینه پزشکی بیانیه‌هایی صادر کرده‌اند. کالج آمریکایی جامعه رادیولوژی آمریکای شمالی از جمله این سازمان‌ها بود که در سال 2020 پس از کارگاه آموزشی FDA در مورد هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی، بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن گفته شده هوش مصنوعی مستقل برای عملکرد بالینی هنوز آماده بهره‌برداری نیست. آن‌ها همچنین با اشاره به ناسازگاری برنامه‌های هوش مصنوعی ادعا کردند که در برخی موارد روی گروه‌هایی از بیماران عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند.

البته Oxipit در بیانیه خود توضیح داده که ChestLink برنامه‌های آزمایشی خود را بدون خطای بالینی پست سر گذاشته است. آن‌ها همچنین توضیح دادند که انتظار می‌رود اولین سازمان‌های مراقبت بهداشتی در سال 2023 به این ابزار مستقل دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی