ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مارک زاکربرگ
تکنولوژی

آینده فضای دفاتر کار خانگی از نگاه مارک زاکربرگ

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل متا، به‌روزرسانی آینده پلتفرم Horizon Home هدست واقعیت مجازی Quest 2 را به نمایش گذاشته آینده فضای دفاتر اداری خانگی را نشان می‌دهد. تقریبا برای تمام علاقه‌مندان به حوزه فناوری آشکار و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل متا، به‌روزرسانی آینده پلتفرم Horizon Home هدست واقعیت مجازی Quest 2 را به نمایش گذاشته آینده فضای دفاتر اداری خانگی را نشان می‌دهد.

تقریبا برای تمام علاقه‌مندان به حوزه فناوری آشکار و واضح است که زاکربرگ می‌خواهد آینده کار را از طریق متاورس به بازی‌های ویدیویی واقعیت مجازی تبدیل کند. او با انتشار پست جدیدی در فیسبوک، ضمن معرفی این به‌روزرسانی توضیح می‌دهد که کارمندان می‌توانند از دفتر متاورس برای دریافت تماس‌های پیام‌رسان، خواندن ایمیل‌ها یا کار روی پروژه بزرگ بعدی خود استفاده کنند.

مارک زاکربرگ

پروژه Horizon متا، شامل سه اپلیکیشن اجتماعی واقعیت افزوده می‌شود که در دسامبر سال گذشته منتشر شدند. این برنامه‌ها شامل پلتفرم واقعیت مجازی Horizon Worlds برای تجربه‌های ایجاد شده توسط کاربر، Horizon Venues برای برگزاری رویدادهای ورزشی و کنسرت‌ها و Horizon Workrooms برای انجام کارها می‌شوند. تمام این برنامه‌ها شامل مکان‌های سه بعدی می‌شوند که در آن‌ها کاربران با ایجاد آواتارهای شخصی خود می‌توانند با دیگران تعامل داشته باشند.

در ماه فوریه اعلام شده بود که تاکنون حدود 10 میلیون هدست Quest 2 به فروش رسیده و در مجموع Worlds و Venues حدود 300 هزار کاربر را جذب خود کرده‌اند که این اعداد ممکن است کمی ناامیدکننده به نظر برسند.

واکنش کاربران به فضای کار مجازی مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ

با این حال، Workplaces و آوردن دفاتر کار به فضای مجازی ممکن است برای برخی کاربران بسیار پیچیده به نظر برسد که با این وجود احتمالا بازخوردها و نظرات مختلفی درباره آن‌ها به ثبت می‌رسد. به عنوان مثال، یکی از کاربران در بخش کامنت‌ها پست زاکربرگ نوشت: «من واقعا هدف از انجام این کار را نمی‌دانم. چرا باید کارهای اداری را در دنیای مجازی انجام داد؟ مطمئنا عالی به نظر می‌رسد، اما همه چیز فقط همین است.»

به طور دقیق مشخص نشده که متا برای ایجاد دفاتر کار مجازی چه اندازه هزینه کرده است، اما این شرکت قصد دارد در سال جاری حداقل 10 میلیارد دلار روی پروژه‌های متاورس سرمایه‌گذاری کند. همچنین Quest 2 اکنون پرفروش‌ترین هدست واقعیت مجازی جهان محسوب می‌شود، اما با ورود سونی، اپل و دیگر غول‌های فناوری به این فضا، ممکن است همه چیز تغییر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی