ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل میت
تکنولوژی

گوگل میت با قابلیت‌های جدید، مدیریت جلسات را آسان‌تر می‌کند

گوگل از دو ویژگی جدید برای گوگل میت خبر داد که در آینده به آن اضافه می شوند. یکی از قابلیت‌ها پس از پایان یافتن جلسات، از کاربران می‌خواهد از جلسه خارج شوند و پس ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

گوگل از دو ویژگی جدید برای گوگل میت خبر داد که در آینده به آن اضافه می شوند. یکی از قابلیت‌ها پس از پایان یافتن جلسات، از کاربران می‌خواهد از جلسه خارج شوند و پس از گذشت 5 دقیقه در صورت عدم خروج، به صورت خودکار آنها را از جلسه حذف می کند. ویژگی دیگر دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به ابزار مدیریتی برای میزبان هر جلسه است.

برنامه‌های ارتباط آنلاین و همکاری مانند مایکروسافت تیمز و گوگل میت به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و گسترده‌شدن دورکاری، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از پایان یافتن جلسات آنلاین، ساعت‌ها در اتاق‌های گفتگو حضور داشته باشید. حالا، پس از گذشت پنج دقیقه از پایان جلسه و زمانی که کاربران همچنان در اتاق گفتگو گوگل میت حضور داشته باشند، پیغامی را مشاهده خواهند کرد که از آن‌ها می‌خواهد حضور عمدی و آگاهانه خود را تایید کنند. همچنین اگر کاربران پس از گذشت دو دقیقه روی گزینه «Keep waiting» کلیک نکنند، میت به طور خودکار آن‌ها را از جلسات خارج می‌کند.

گوگل میت

هرچند شاید وجود این قابلیت به عقیده برخی کاربران چندان مفید نباشد، گوگل به عنوان دلیلی برای ارائه آن توضیح می‌دهد که اگر کاربری فراموش کرده باشد که از جلسات خارج شود، با وجود این قابلیت از اشتراک‌گذاری ناخواسته صدا یا تصویر او جلوگیری می‌شود.

دسترسی راحت‌تر به کنترل‌های میزبان در گوگل میت

دومین قابلیتی که به گوگل میت اضافه خواهد شد، ادغام منوی «کنترل‌های میزبان» (Host controls) است. با وجود این تغییر، مدیریت جلسات برای میزبان‌ها و سایر مدیران آسان‌تر می‌شود و دیگر نیازی نیست که از چندین صفحه منو مختلف برای انجام کارهای خود استفاده کنند.

هرچند سیستم خروج خودکار از جلسات در دسترس نسخه‌های دسکتاپ، اندروید و iOS اپلیکیشن قرار خواهد گرفت اما ادغام کنترل‌های مدیریت میزبان فقط برای نسخه دسکتاپ در حال توسعه است. همچنین هیچ یک از این دو قابلیت به دسترسی مدیریت نیازی ندارند و کاربران در صورت تمایل می‌توانند گزینه خروج خودکار که به طور پیش‌فرض فعال است را غیرفعال کنند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که هنوز به طور دقیق مشخص نشده این قابلیت‌ها چه زمانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی