ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک از احتمال ورود تسلا به حوزه استخراج لیتیوم میگوید
تکنولوژی

ایلان ماسک می‌گوید هزینه‌های کمرشکن لیتیوم می تواند تسلا را به سوی تولید آن سوق دهد

ایلان ماسک طی توییتی اعلام کرد تسلا به علت افزایش شدید قیمت لیتیوم، ممکن است در آینده به شکل مستقیم یا غیرمستقیم وارد صنعت استخراج و پالایش این فلز شود. ماسک در توییت خود گفته ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

ایلان ماسک طی توییتی اعلام کرد تسلا به علت افزایش شدید قیمت لیتیوم، ممکن است در آینده به شکل مستقیم یا غیرمستقیم وارد صنعت استخراج و پالایش این فلز شود.

ماسک در توییت خود گفته قیمت لیتیوم به شکل دیوانه‌واری بالا رفته، در حالی که این عنصر همه‌جای زمین موجود است و هیچ کمبودی برای آن وجود ندارد، تنها استخراج و پالایش آن است که روند کندی دارد. لازم به ذکر است که ایلان ماسک این گفته را در جواب توییت دیگری مطرح کرده که نشان‌دهنده میانگین قیمتی لیتیوم به ازای هر تن طی 10 سال اخیر بوده است.

ایلان ماسک از احتمال ورود تسلا به حوزه استخراج لیتیوم میگوید

احتمال ورود تسلا به صنعت استخراج لیتیوم

گفتنی است که طبق آمار Benchmark Mineral Intelligence، قیمت این فلز در زمان مشابه با سال اخیر افزایشی 480 درصدی داشته است. همچنین گفته ایلان ماسک نه تنها در خصوص وجود منابع عمده جهانی لیتیوم صحت دارد، بلکه بنابر اطلاعات سازمان تحقیقات جغرافیایی آمریکا، معادن فلز مذکور در سراسر این کشور نیز موجود هستند.

ایلان ماسک از احتمال ورود تسلا به حوزه استخراج لیتیوم میگوید

لیتیوم به علت دارا بودن حداقل وزن و چگالی بین فلزات جامد، در حوزه ساخت باتری خودروهای الکتریکی بسیار با ارزش است و این امر بدین معناست که باتری‌های ساخته شده از لیتیوم می‌توانند نرخ بالایی از نیرو را به ازای وزن ارائه دهند، امری که در زمینه حمل و نقل عامل مهمی به شمار می‌رود.

همچنین لازم به ذکر است توییت روز جمعه ایلان ماسک اولین باری نبود که چنین ایده‌ای را توسط وی مطرح می‌کرد و تسلا در سال 2020  پس از به توافق رسیدن با یک کمپانی فعال در این حوزه، حق و حقوق استخراج لیتیوم در ایالت نوادا را ثبت کرده است.

با در نظر داشتن تمامی این موارد می‌توان گفت ادعای تازه ایلان ماسک و فعالیت تسلا در حوزه استخراج لیتیوم چندان دور از ذهن نیست و احتمالا در آینده‌ای نزدیک به واقعیت بپیوندد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی