ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه اروپا در جدیدترین دور تحریم‌های روسیه، کیف پول‌های کریپتو را هدف قرار داد

اتحادیه اروپا در پنجمین دور تحریم های روسیه، این بار کیف پول های کریپتو، بانک‌ها و ارزها را مورد هدف قرار داد تا از مسدود شدن راه‌های احتمالی انتقال پول به این کشور اطمینان حاصل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

اتحادیه اروپا در پنجمین دور تحریم های روسیه، این بار کیف پول های کریپتو، بانک‌ها و ارزها را مورد هدف قرار داد تا از مسدود شدن راه‌های احتمالی انتقال پول به این کشور اطمینان حاصل کند.

به گزارش رویترز، کیف پول‌های کریپتو به افراد اجازه می‌دهند تا با استفاده از رمز عبور خود به ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشند و بتوانند ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را ارسال، دریافت و پرداخت کنند و تحریم‌های جدید قصد دارد تا این روش را نیز مسدود کند. اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که فروش اسکناس و اوراق بهادار قابل انتقال مانند سهام را به کشورهای روسیه و بلاروس ممنوع می‌کند.

اتحادیه اروپا

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه بانک‌های روسیه

در این نسخه همچنین به ممنوعیت کامل تراکنش چهار بانک روسی از جمله VTB اشاره شده که 23 درصد از سهم بازار بانک‌های روسیه را تشکیل می‌دهند. این بانک‌ها هم اکنون به جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی سوئیفت دسترسی ندارند و حالا قرار است ارتباط آن‌ها از بازارهای اتحادیه‌ اروپا به طور کامل قطع شود.

در نهایت، به ممنوعیت مشاوره در مورد تراست‌ها برای افراد ثروتمند روسی اشاره شده تا ذخیره کردن ثروت آن‌ها در اتحادیه‌ اروپا دشوارتر شود.

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در 24 فوریه، صرافی‌های رمزارز دیجیتال مستقر در اتحادیه‌ اروپا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده بودند که انجام تراکنش‌ها توسط برخی افراد را منع می‌کرد، اما همچنان نگرانی‌هایی وجود داشت که حفره‌هایی باقی مانده باشد.

اتحادیه‌ اروپا همچنین اخیرا اعلام کرده بود که قصد دارد ممنوعیت سپرده‌گذاری در کیف پول های دیجیتال را تمدید کند. کمیسیون اجرایی اتحادیه‌ اروپا در بیانیه‌ای گفت: «این امر به بستن راه‌های بالقوه کمک می‌کند.»

تاکنون شرکت‌های بزرگی ارائه خدمات و محصولات خود به روسیه را متوقف کرده‌اند که در حوزه مالی می‌توان به اپلیکیشن‌هایی مانند اپل پی، گوگل پی و پی‌پل اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی