ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلاگین هیبریدی و برقی کیا نیرو 2022
اخبار خودرو

مدل های هیبریدی و برقی کیا نیرو 2022 معرفی شدند؛ مدرن و پاک

شرکت کیا در نوامبر سال گذشته از نسل دوم Niro رونمایی کرد. نسخه هیبریدی این خودرو در اواسط ماه ژانویه سال جاری به بازار معرفی شد. حال پس از گذشت تقریبا سه ماه، بالاخره شاهد ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۵

شرکت کیا در نوامبر سال گذشته از نسل دوم Niro رونمایی کرد. نسخه هیبریدی این خودرو در اواسط ماه ژانویه سال جاری به بازار معرفی شد. حال پس از گذشت تقریبا سه ماه، بالاخره شاهد رونمایی از نسخه‌های پلاگین هیبریدی و برقی کیا نیرو 2022 هستیم.

نسخه‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و برقی نیرو 2022 اولین محصولات کیا به حساب می‌آیند که بر اساس پلتفرم سایز متوسط K3 هیوندای الانترا ساخته شده‌اند.

نسخه پلاگین هیبرید همانند نسخه هیبریدی از موتور بنزینی 1.6 لیتری GDI کیا استفاده می‌کند و به پیشرانه 62 کیلوواتی مجهز است. بدین ترتیب قدرت ترکیبی مدل پلاگین هیبرید نیرو به 180 اسب بخار می‌رسد. این قدرت از طریق گیربکس 6 سرعته موجب حرکت ماشین می‌شود.

پلاگین هیبریدی و برقی کیا نیرو 2022
درون کابین کیا نیرو 2022

بد نیست بدانید که دنده‌عقب در گیربکس جدید حذف شده و ماشین با استفاده از نیروی الکتریکی به سمت عقب حرکت می‌کند. حذف این دنده، وزن خودرو را تا 2.3 کیلوگرم کاهش داده است.

خودرو Niro PHEV همچنین به پک باتری 11.1 کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمودن مسافتی حدود 40 مایل (تقریبا 65 کیلومتر) را تنها با تکیه بر موتور برقی فراهم می‌آورد.

از طرف دیگر، نسخه تمام برقی نیرو (Niro EV) از پک باتری 64.8 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که در صورت شارژ کامل، قادر به پیمودن مسافتی حدود 288 مایل (463 کیلومتر) است. در صورت وجود شارژر سریع DC، ظرفیت باتری خودروی برقی نیرو در عرض 43 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد می‌رسد.

نمای عقب خودروی برقی کیا نیرو 2022

قدرت موتور نیرو حدود 201 اسب بخار است و حداکثر گشتاور آن به 255 نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این ماشین در مدت‌زمان 7.8 ثانیه اتفاق می‌افتد و حداکثر سرعت آن حدود 167 کیلومتر بر ساعت است.

در نهایت باید گفت که از لحاظ فضای بار، خودروی پلاگین هیبرید نیرو 2022 دارای صندوق عقب با گنجایش 348 لیتر بوده و مدل برقی این خودرو علاوه بر صندوق عقب 475 لیتری، دارای فضای خالی 20 لیتری در زیر کاپوت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی