ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت ژورنال
تکنولوژی

مایکروسافت از برنامه یادداشت‌برداری جدیدی برای ویندوز رونمایی کرد

مایکروسافت پروژه‌های جدیدش را با برنامه «گاراژ» (Microsoft Garage) آزمایش می‌کند. سال گذشته، قابلیت جدیدی در این برنامه با نام ژورنال (Journal) آزمایش شده بود و حالا ردموندی‌ها آن را با نام «مایکروسافت ژورنال» به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

مایکروسافت پروژه‌های جدیدش را با برنامه «گاراژ» (Microsoft Garage) آزمایش می‌کند. سال گذشته، قابلیت جدیدی در این برنامه با نام ژورنال (Journal) آزمایش شده بود و حالا ردموندی‌ها آن را با نام «مایکروسافت ژورنال» به همراه مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید به یک محصول نهایی برای کاربران تبدیل کرده‌اند.

قابلیت‌های مایکروسافت ژورنال

مایکروسافت ژورنال

مایکروسافت ژورنال، یک برنامه یادداشت‌برداری و نشانه‌گذاری است که در درجه اول برای قلم‌ها طراحی شده است. با وجود این برنامه، کاربران می‌توانند با هر دستگاه و قلم سازگار با Windows Ink یادداشت جدیدی ایجاد کنند یا روی اسناد PDF موارد جدیدی بکشند. همچنین درست مانند برنامه‌های یادداشت دیگر، می‌توانید دستورات خود را به صورت حرکات ارائه کند، به عنوان مثال، خط کشیدن روی یک کلمه آن را پاک می‌کند.

با این حال، محصول نهایی نسبت به نسخه قبلی که در گاراژ ظاهر شده بود، تفاوت‌هایی دارد که از طراحی کامل جدیدش می‌توان به عنوان پیشرفت اصلی آن یاد کرد که همچنین با زبان طراحی مدرن ویندوز 11 مطابقت دارد. علاوه بر ویندوز 11، این برنامه روی ویندوز 10 هم قابل اجراست اما باید به‌روزرسانی اکتبر 2020 (20H2، بیلند 19042.xxx) یا جدیدتر را دریافت کرده باشید.

مایکروسافت ژورنال به تنهایی می‌تواند یادداشت‌های کاربران را سازماندهی و ذخیره کند، اما همچنین می‌توان آن‌ها را روی وان‌درایو یا به صورت PDF ذخیره کرد. افزون بر این موارد، از هوش مصنوعی برای تشخیص سرفصل‌ها، لیست‌ها و سایر عناصر رایج استفاده می‌کند و آن‌ها را به شکلی قابل جستجو فهرست می‌کند.

دانلود مایکروسافت ژورنال

هم اکنون از مایکروسافت استور می‌توان آن را به صورت رایگان دانلود کرد. با این حال برای استفاده بهتر از ژورنال به رایانه شخصی یا دستگاه ورودی دیگری با پشتیبانی از قلم نیاز دارید، در غیر این صورت، بهتر است از اپلیکیشن‌های دیگری مانند Evernote یا OneNote استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی