ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت تاتا Curvv رونمایی شد؛ یک کراس اوور کوپه با پیشرانه برقی

شرکت تاتا موتورز از یک کانسپت جدید با نام Curvv رونمایی کرد. این کانسپت در کلاس کراس‌اوورهای کوپه جای گرفته و از طراحی زیبا و مدرنی برخوردار است. نکته جالب اینکه کانسپت تاتا Curvv از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

شرکت تاتا موتورز از یک کانسپت جدید با نام Curvv رونمایی کرد. این کانسپت در کلاس کراس‌اوورهای کوپه جای گرفته و از طراحی زیبا و مدرنی برخوردار است. نکته جالب اینکه کانسپت تاتا Curvv از پیشرانه تمام الکتریکی سود می‌برد و قرار است در عرض دو سال آینده نسخه خیابانی و تولید انبوه آن وارد بازار شود.

تاتا Curvv

کانسپت Curvv زبان طراحی جدید کمپانی تاتا را به نمایش می‌گذارد. تاتا می‌گوید در این خودرو، بهترین تعادل ممکن بین جذابیت ظاهری، عملکرد و کاربردی بودن رعایت شده است.

فارغ از این تعریف، در نگاه نخست به Curvv، شاید شما هم شباهت‌هایی را بین آن و رنو آرکانا پیدا کنید.

با توجه به قرار گرفتن چرخ‌ها در چهار گوشه اتاق و فاصله کم آنها با سپرها، می‌توان گفت که Curvv در مقایسه با رقبای اروپایی خود چهره اسپرت‌تری دارد.

مثل شماری از کانسپت‌های اخیر، در این مفهومی هندی هم خبری از آینه‌های جانبی نیست و به جای آنها از دوربین استفاده شده است.

تاتا Curvv

یکی از مشخصه‌های ظاهری جذاب تاتا Curvv نوار LED به کار رفته در پشت آن است. این نوار دور تا دور شیشه عقب را فرا گرفته و جلوه خاصی به نمای پشت بخشیده است.

اسپویلر دو تکه و چرا‌غ‌های عقب متصل شده به هم از طریق یک نوار LED از دیگر موارد قابل ذکر نمای پشت هستند.

تاتا Curvv

همانند نمای بیرونی، در داخل کابین هم از سبک طراحی مینیمال استفاده شده است. داشبورد Curvv ساختار مسطحی دارد و دو نمایشگر بزرگ تبلت‌مانند روی آن به چشم می‌خورد.

واضح است که یکی از این نمایشگرها برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت و دیگری برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده کاربرد دارد.

تاتا Curvv

در کانسپت تاتا Curvv دکمه‌های مربوط به کنترل سیستم تهویه مطبوع، لمسی هستند و کنسول میانی بصورت معلق طراحی شده است.

فرمان این خودرو دارای پوششی از چرم آبی بوده و سایر اجزای کابین پوششی به همین رنگ دارند.

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، نسخه تولیدی Curvv در عرض دو سال آینده از راه خواهد رسید. این خودرو ظاهرا به غیر از نسخه تمام الکتریکی، در نسخه‌های درون‌سوز و هیبریدی نیز وارد بازار خواهد شد.

آنطور که تاتا اعلام کرده، در ساخت این خودرو از پلتفرم موسوم Generation 2 EV بهره گرفته می‌شود. ناگفته نماند نسخه خیابانی Curvv منحصر به بازار هند خواهد بود و برنامه‌ای برای فروش آن در سایر کشورها وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی