ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی
علمی

برندگان مسابقه عکاسی ورلد پرس فوتو 2022 مشخص شدند

بنیاد ورلد پرس فوتو (World Press Photo) برندگان مسابقه عکاسی جهانی 2022 خود را اعلام کرد که بهترین عکاسان خبری و مستند سال گذشته میلادی آن را مشخص می‌کند. در مجموع 64,823 قطعه عکس و ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

بنیاد ورلد پرس فوتو (World Press Photo) برندگان مسابقه عکاسی جهانی 2022 خود را اعلام کرد که بهترین عکاسان خبری و مستند سال گذشته میلادی آن را مشخص می‌کند.

در مجموع 64,823 قطعه عکس و قالب آزاد از 130 کشور برای حضور در این مسابقه ارسال شده‌اند. همچنین به هر یک از برندگان منطقه‌ای 1000 یورو، حضور عکس در نمایشگاه سالانه جهانی و سالنامه سالانه، ایجاد پروفایل شخصی در وب‌سایت World Press Photo و موارد دیگری پاداش داده می‌شود. برندگان جهانی علاوه بر آن‌ها، یک جایزه نقدی 5000 یورویی هم دریافت خواهند کرد.

برندگان مسابقه عکاسی ورلد پرس فوتو

مسابقه عکاسی

عکس سال ورلد پرس فوتو تحت عنوان «مدرسه بومیان کملوپس» توسط «امبر براکن» برای نیویورک تایمز گرفته شده. در توضیحات تصویر آمده است:

«لباس‌های قرمز رنگی که روی صلیب‌های کنار جاده آویزان شده‌اند به یاد کودکانی است که در مدرسه بومیان کاملوپس هندیان، که برای جذب کودکان بومی ایجاد شده و قبر بی‌نشان 215 فرد در آن کشف شده است. کملوپس، بریتیش کلمبیا، 19 ژوئن 2021»

برنده دسته‌بندی «عکس داستانی سال» ورلد پرس فوتو به مجموعه تصاویر تحت عنوان «نجات جنگل‌ها با آتش» رسیده است که «متیو ابوت» استرالیایی برای نشنال جئوگرافیک و موسسه Panos Pictures گرفته شده است.

در توضیحات این تصاویر آمده است:

«بومیان استرالیا به طور استراتژیک زمین را با روشی که «سوزاندن سرد» نام دارد، می‌سوزانند. در این روش آتش به آرامی حرکت می‌کند، تنها بوته‌های افراد درختان را می‌سوزاند و سوختی که باعث ایجاد شعله‌های بزرگ‌تر می‌شود را از بین می‌رود. اعضای آکادمی ناواردکن (Nawarddeken) در ناحیه غربی آرنهم‌لند، استرالیا چندین هزار سال مشغول تمرین این فرآیند کنترل شده بوده‌اند و آتش را ابزاری برای مدیریت سرزمین 1.39 میلیون هکتاری خود می‌دانند.»

تغییر فرمت مسابقه عکاسی

طبق این گزارش، در سال 2021، تنها 7 درصد شرکت‌کنندگان از آمریکای جنوبی، 5 درصد از آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه و 3 درصد از آفریقا بوده‌اند و به همین دلیل این بنیاد به دنبال تغییر روش‌های خود بود. به همین دلیل، مسابقه عکاسی سال جاری در قالب شش منطقه مختلف برگزار شد که از بین برندگان هر بخش، داوران 24 مورد کلی منطقه‌ای را انتخاب می‌کردند.

در نهایت، چهار برنده جهانی از بین آن‌ها انتخاب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی