ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی
فناوری ایران

انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی به تعویق افتاد

در حالی که تنها 2 روز به برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی باقی مانده، شنیده‌ها حکایت از به تعویق افتادن آن دارد. علت این تعویق هم زمانی انتخابات با ماه رمضان عنوان شده اما ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۵

در حالی که تنها 2 روز به برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی باقی مانده، شنیده‌ها حکایت از به تعویق افتادن آن دارد. علت این تعویق هم زمانی انتخابات با ماه رمضان عنوان شده اما به نظر می‌رسد حواشی اخیر و درخواست رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در این تصمیم بی تاثیر نباشد.

انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی که قرار بود در آبان 1400 برگزار شود به 23 فروردین ماه موکول شده بود. این موضوع روز 25 اسفند سال گذشته و به صورت محدود اطلاع‌رسانی شد. اما به نظر می‌رسد 2 روز مانده به برگزاری، این انتخابات باز هم به تعویق افتاده و به بعد از ماه رمضان موکول شده است. براساس شنیده‌های دیجیاتو، طی ساعات اخیر، نامزدهای انتخابات هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، نامه‌ای را مبنی بر به تعویق افتادن انتخابات دریافت کرده‌اند.

علت این تعویق همزمانی انتخابات با ماه رمضان عنوان شده است چراکه این انتخابات به صورت کشوری برگزار می‌شود، احتمال خارج شدن افراد از شهرشان وجود دارد از همین رو تصمیم گرفته شده است تا انتخابات بعد از ماه رمضان برگزار شود.

این در حالی است که هنگام تعیین زمان برگزاری انتخابات اتحادیه، هم‌زمانی آن با ماه رمضان از پیش مشخص بود؛ از همین رو به نظر می‌رسد تصمیم فوق ناشی از حواشی اخیر باشد.

اگرچه تاریخ جدید برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی هنوز اعلام نشده است و زمان برگزاری انتخابات بایستی از سوی همین اتحادیه اعلام شود.

گفتنی است برگزاری این انتخابات در سکوت خبری، طی روزهای اخیر مورد انتقاد بسیاری از فعالان و کاندیداهای این حوزه قرار گرفته بود؛ موضوعی که البته عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی آن را قبول ندارد. الفت‌نسب هفته گذشته در گفتگو با دیجیاتو، اعتقاد دارد برگزاری انتخابات آن چنان هم بی سر و صدا نبوده است:

«ثبت‌نام برای دور جدید انتخابات اتحادیه، اردیبهشت 1400 انجام و پیش از آن از طرق مختلف همچون جراید، سایت و پیامک جهت دعوت از متقاضیان برای ثبت نام در انتخابات اطلاع‌رسانی شد. پس از تایید صلاحیت‌ها، امکان برگزاری انتخابات اتحادیه نیز به صورت رسمی ابلاغ و مجددا فرآیندهای اطلاع رسانی این مرحله صورت پذیرفت.»

اما برخی نیز انتقاداتی به تایید صلاحیت‌ها و عملکرد هیئت مدیره فعلی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی داشته و خواستار تعویق انتخابات اتحادیه شده بودند. توانگر، نماینده مجلس با ارسال نامه‌ای به وزیر صمت با اشاره به برخی تخلفات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی خواستار توقف برگزاری انتخابات شده بود.

حال باید منتظر ماند تا اتحادیه پس از ماه رمضان چه زمانی را برای برگزاری انتخابات اعلام خواهد کرد و تخلفات عنوان شده علیه هیئت مدیره اتحادیه به کجا خواهد رسید..

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی