ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشارکت هوندا و جنرال موتورز
خودرو

مشارکت تاریخی هوندا ژاپن و جنرال موتورز آمریکا برای تولید خودرو برقی ارزان قیمت

براساس خبری که به تازگی منتشر شده است، قرار است جنرال موتورز و هوندا روی پلتفرم اولتیوم Ultium و فناوری‌های جدید باتری کار کنند تا قیمت خودروهای برقی را به حد معقولی برسانند. مری بارا ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

براساس خبری که به تازگی منتشر شده است، قرار است جنرال موتورز و هوندا روی پلتفرم اولتیوم Ultium و فناوری‌های جدید باتری کار کنند تا قیمت خودروهای برقی را به حد معقولی برسانند.

مری بارا مدیر عامل جی ام در بیانیه‌ای خبری گفته است: «جی ام و هوندا بهترین راهبردهای فناوری، طراحی و ساخت خود را به اشتراک می گذارند تا خودروی برقی ارزان ارزان در مقیاس جهانی در بازارهای آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و چین عرضه کنند.»

این شراکت بر اساس همکاری های موجود بین جی ام و هوندا شکل گرفت که محصول مشترک آن تاکنون مدل برقی اس یو وی پرولاگ هوندا Honda Prologue SUV و یک مدل آکورا است. هر دوی آنها سال 2024 در بازار عرضه خواهند شد.

همکاری سونی و هوندا
سونی پیش از این همکاری با هوندا را نیز اعلام کرده بود

این روزها با افزایش تعداد خودروها و آلودگی‌های ناشی از سوخت فسیلی آنها، بیشتر شرکت‌های خودروساز برای کمک به کاهش سطح آلاینده‌های مرگبار و حفظ بازار محصولات خود سراغ طراحی و ساخت خودروهایی رفته‌اند که از سوخت‌های پاک برای حرکت استفاده می‌کنند. نیروی برق یکی از پاک‌ترین انرژی‌هایی است که به لحاظ صرفه اقتصادی تاکنون توانسته است نظر بسیاری از طراحان و سازندگان خودرو را به خود جلب کند، اما مساله‌ای که همچنان مانع فراگیر شدن خودروهای برقی در جهان شده، بالا رفتن قیمت تمام شده این گونه خودروها است.

General Motors Chairman & CEO Mary Barra

شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا همگی برنامه‌های بلندمت و بلند پروازانه‌ای برای جلب رضایت مردم در زمینه‌ی خودرو دارند. مدتی است که خودرو‌های الکتریکی و هوشمند شدن حمل و نقل گل سر سبد محافل است. خودروی برقی ارزان در آمریکای شمالی از سال 2027 قابل عرضه خواهد بود.

در حال حاضر خودروهای برقی در گروه خودروهای لوکس می‌گنجند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت خودرویی ادموندز Edmunds متوسط قیمت خودروهای برقی در بازار آمریکا در ماه فوریه 60,054 دلار بوده در حالی که متوسط قیمت خودروهای نو در بازار آمریکا 45,596 دلار است. برای آن که خودروهای برقی به جریان اصلی زندگی مردم تبدیل شود ابتدا باید قیمت آن کاهش یابد.

این درحالیست کهع هدف گذاری این مشارکت توسط هوندا و جنرال موتورز، تولید خودروهای برقی مدرن با قیمتی در محدوده 30 هزار دلار اعلام شده است. همچنین توسعه سیستم خودران اتوکروز که توسط جنرال موتورز عرضه شده و بهبود تکنولوژی سلول سوختی مبتنی بر استفاده از هیدروژن از دیگر اهداف دو کمپانی ذکر شده است.

بر اساس نظرسنجی مؤسسه تحقیقاتی اکسیوس Axios poll از هر 10 بزرگسال 7 نفر حاضرند خودروی برقی بخرند به شرط آن که توانایی خرید این خودروها را داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی