ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کدام گوشی‌های اندرویدی بیشترین میزان تشعشع را دارند؟

پژوهشگران در تحقیقی جدید گوشی‌های اندرویدی که بیشترین میزان تشعشع دارند را رتبه‌بندی کردند. برخی گوشی‌های قدیمی گوگل، سونی، موتورولا و وان پلاس در این لیست دیده می‌شوند و البته FCC توضیح می‌دهد که هنوز ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

پژوهشگران در تحقیقی جدید گوشی‌های اندرویدی که بیشترین میزان تشعشع دارند را رتبه‌بندی کردند. برخی گوشی‌های قدیمی گوگل، سونی، موتورولا و وان پلاس در این لیست دیده می‌شوند و البته FCC توضیح می‌دهد که هنوز هیچ «شواهد علمی معتبری» وجود ندارد که نشان‌دهنده آسیب تشعشعات موبایل به انسان‌ها باشد.

همه ما می‌دانیم که گوشی‌های موبایل تشعشعاتی را پخش می‌کنند، حالا Bankless Times در گزارش جدید خود روی مدل‌هایی تمرکز کرده که بیشترین میزان تشعشع را دارند. موتورولا اج در بالاترین نقطه لیست و پس از آن Axon 11 5G از زد‌تی‌ای و وان پلاس 6T رتبه‌های بعدی را تشکیل می‌دهند.

گوشی های اندرویدی

چند گوشی گوگل مانند پیکسل 3XL و 4a، وان پلاس 6 به همراه دستگاه‌های سونی اکسپریا و البته اوپو Reno 5 5G سایر اعضای لیست را تشکیل می‌دهند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که لیست شامل دستگاه‌های اندرویدی می‌شود که دو تا پنج سال پیش وارد بازار شده‌اند، بنابراین در حال حاضر تعداد افراد کمتری از آن‌ها استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که این مطالعه بر اساس آهنگ جذب ویژه (SAR) رتبه‌بندی شده که سرعت جذب انرژی پرتو رادیویی توسط بدن را اندازه‌گیری می‌کند. کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) ایالات متحده حداکثر سطح مجاز SAR را 1.6 وات بر کیلوگرم تعیین کرده که با این وجود فقط موتورولا اج حد اعلام شده را رعایت نکرده است.

اما آیا تشعشعات موبایل برای سلامت انسان‌ها مضر است؟ به گفته FCC در حال حاضر هیچ مدرک علمی ثابت شده یا معتبری وجود ندارد که در آن‌ها مشکلات سلامتی ناشی از قرارگیری در معرض انرژی پرتوهای رادیویی موبایل تایید شده باشد.

واکنش گوگل به لیست گوشی های اندرویدی ارائه شده

گوشی های اندرویدی

یکی از نمایندگان تیم گوگل پیکسل در واکنش به این گزارش اعلام کرده که میزان SAR تمام گوشی‌های موجود در لیست خود را منتشر خواهد کرد. او همچنین اعلام کرد: «این گوشی‌ها در کشورهایی که عرضه می‌شوند، کاملا مطابق با دستورالعمل‌های نظارتی ساخته شده‌اند. گوشی‌های جدید پیکسل 6 و 6 پرو مقادیر SAR بسیار پایین‌تری دارند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی