ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاهداران؛ کاهش عرضه خودروسازان مسبب افزایش قیمت شده است

قیمت انواع خودرو به‌ ویژه خودروهای مدل‌ ۱۴۰۱ در بازار با آغاز سال جدید افزایش چشمگیری داشته و کارشناسان یکی از مهم‌ترین دلایل این افزایش قیمت خودرو را کاهش تولید و عرضه ارزیابی می‌کنند. سعید ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

قیمت انواع خودرو به‌ ویژه خودروهای مدل‌ ۱۴۰۱ در بازار با آغاز سال جدید افزایش چشمگیری داشته و کارشناسان یکی از مهم‌ترین دلایل این افزایش قیمت خودرو را کاهش تولید و عرضه ارزیابی می‌کنند.
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، در مورد دلایل افزایش قیمت خودرو‌ در روزهای اخیر، اعلام کرد: «افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر دلایل متعددی دارد، اما یکی از دلایل آن کاهش عرضه خودرو از سوی خودروسازان به بازار است.»
به گفته این مقام آگاه به بازار: «در روزهای اخیر نسبت به اواخر سال گذشته عرضه خودرو توسط خودروسازان کاهش یافته است و همین موضوع بر افزایش قیمت خودرو در بازار تاثیر گذاشته است. همچنین، نوسانات ارزی و همچنین مباحث مطرح شده در رابطه با ممنوعیت واردات خودرو نیز بر افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر موثر بوده است.»
موضوع دیگر این است که، سال گذشته قرار بود یک میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شود اما تولید آن حدود 800 هزار دستگاه بود. نیاز کشور به خودرو سالانه یک میلیون دستگاه است بنابراین وقتی تقاضای مورد نیاز تامین نمی‌شود واسطه‌گری هم افزایش می‌یابد.
وی بیان داشت: اگر نمی‌توان نیاز بازار را تامین کرد باید اجازه واردات را بدهند زیرا با تامین نیاز بازار می‌توان تعادل قیمت را در بازار ایجاد کرد.
در حال حاضر، قیمت کارخانه‌ای خودرو 206 تیپ 2 حدود 149 میلیون تومان است ، گفت: این درحالی است که این خودرو در بازار به قیمت 287 میلیون تومان عرضه می‌شود.
همچنین، خودروهایی مانند پژو پارس، 206، کوئیک نسبت به اواخر سال گذشته حدود 10 تا 20 میلیون تومان و خودروهایی مانند پراید 111 و پراید 131 نیز حدود 4 تا 5 میلیون افزایش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی