ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

سریال پنهان کاری‌ها ادامه دارد: مجلس برای بررسی طرح صیانت باز هم جلسه غیرعلنی برگزار کرد

صبح امروز و از دقایقی پیش نمایندگان مجلس جهت بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت نشستی غیرعلنی برگزار کرده‌اند. این اولین و آخرین باری نیست که نمایندگان در پشت ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۵

صبح امروز و از دقایقی پیش نمایندگان مجلس جهت بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت نشستی غیرعلنی برگزار کرده‌اند. این اولین و آخرین باری نیست که نمایندگان در پشت درهای بسته نظرات خود را درباره طرح صیانت بیان می‌کنند. به نظر می‌رسد در این جلسه به درخواست 185 نماینده برای بازگشت بررسی طرح به صحن علنی نیز رسیدگی شود.

«علیرضا سلیمی»، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با خانه ملت، از برگزاری نشست امروز صبح مجلس به صورت غیرعلنی خبر داد و گفت: «موضوع طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در این جلسه با حضور نمایندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.»

«علی کریمی فیروز جایی» دیگر عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در گفتگو با ایرنا اعلام کرده بود این جلسه غیر علنی برای تعیین تکلیف طرح صیانت از دقایقی پیش تشکیل شده است.

گفتنی است هنوز جلسه غیرعلنی مجلس ادامه داشته و اطلاعاتی از نتایج آن و گفتگوهای نمایندگان مخابره نشده است اما به نظر می‌رسد یکی از موضوعات آن رسیدگی به درخواست 185 نماینده برای بازگشت بررسی طرح صیانت به صحن علنی مجلس باشد. درخواستی که طبق تبصره 2 ماده 167 آیین نامه داخلی مجلس صورت گرفته و هفته گذشته نامه درخواستی، تحویل هیئت رئیسه مجلس شد.

بازگشت طرح صیانت به صحن

اما این اولین و احتمالا آخرین باری نیست که نمایندگان مجلس برای بررسی طرح صیانت جلسه غیرعلنی برگزار کردند. در یکی از فراموش نشدنی‌ترین جلسات غیرعلنی، نمایندگان مرداد ماه 1400 لغو رسیدگی به طرح صیانت ذیل اصل 85 قانون اساسی را به رای گذاشتند؛ در حالی که این درخواست در نشست غلیرعلنی رای آورده بود اما با برگزاری نشست علنی و رای‌گیری مجدد، رسیدگی به طرح صیانت ذیل اصل 85 قانون اساسی لغو نشد.

یکی از بزرگترین انتقادهای وارده به این طرح، پنهان‌کاری‌های صورت گرفته از سوی طراحان و برخی نمایندگان مجلس است. به نظر می‌رسد عده‌ای خاص سعی دارند تا هرطور شده طرح صیانت را تصویب کنند؛ موضوعی که خلاف خواسته عموم مردم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hoshyar Karimi
    Hoshyar Karimi | ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

    درود به شرفت دیجیاتو که هیچوقت شرفت رو بخاطر منافع و مصالحت نفروختی و حرف حق رو زدی. آبان ۹۸ هم با اینکه خیلیا بسته بودن کامنتها رو، شما و ترنجی کامنتهاتون تنها مسیر ارتباطی بود

مطالب پیشنهادی