ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیوع دوباره کووید 19 در چین و ضربه به تولیدات اپل
تکنولوژی

محدودیت‌های کرونا در چین کارخانه‌های تولیدکننده محصولات اپل را به دردسر انداخت

تازه‌ترین اقدامات محدودیتی در شانگهای و کونشان چین به علت شیوع ویروس کرونا، موجب توقف تولیدات 3 کارخانه تامین‌کننده کلیدی اپل شده است که توقف تولید یکی از این کارخانه‌ها می‌تواند آسیب قابل توجهی به ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

تازه‌ترین اقدامات محدودیتی در شانگهای و کونشان چین به علت شیوع ویروس کرونا، موجب توقف تولیدات 3 کارخانه تامین‌کننده کلیدی اپل شده است که توقف تولید یکی از این کارخانه‌ها می‌تواند آسیب قابل توجهی به موجودی آیفون در بازار وارد کند.

بیشتر کشورهای دنیا کم و بیش به این نتیجه رسیده‌اند که باید راهی پیدا کنیم تا مانند آنفلونزا با کووید-19 هم زندگی کنیم. هرچند که ماجرا در چین فرق می‌کند و دولت این کشور مسیر دیگری را در پیش گرفته است که شامل اقدامات محدودیتی بسیار سخت‌گیرانه‌ای می‌شود.

بنا به گزارش CNN، اکنون شهر شانگهای به نقطه کانونی شیوع دوباره این بیماری تبدیل شده و کل جمعیت 25 میلیون نفری آن تحت قرنطینه قرار گرفته‌اند، همچنین کارکنان حوزه درمان به همراه ارتش به این شهر اعزام شده‌اند تا به انجام اقدامات مورد نیاز سرعت ببخشند.

شیوع دوباره کووید 19 در چین و ضربه به تولیدات اپل

تاثیرات شیوع دوباره کووید-19 بر چین و اپل

به گزارش Nikkei Asia، محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در شانگهای و کونشان برخلاف قرنطینه‌های پیشین می‌تواند تاثیرات عمیق‌تری بر تولید محصولات اپل وارد کند. شرکت پگاترون،  تولیدکننده 20 الی 30 درصد از تمامی آیفون‌های موجود در بازار اعلام کرده هر دو خط تولیدش به علت این قرنطینه‌ها تعطیل شده‌‌اند و از آنجایی که خط تولید جدید اپل در هند هنوز به مرحله بهره‌برداری کامل نرسیده، هیچ جایگزینی وجود ندارد.

دو کارخانه تعطیل شده دیگر نیز Quanta و Compal هستند که هر یک به ترتیب برای اپل مک‌بوک و آیپد تولید می‌کنند. گفتنی است که کوآنتا بزرگ‌ترین تولید‌کننده نوت‌بوک در دنیاست و مانند کامپل و پگاترون به تبعیت از قوانین دولتی تمامی تولیدات خود را متوقف کرده است.

در نهایت می‌توان گفت که تعطیلی کارخانه پگاترون، بسته به مدت زمان نامشخص این محدودیت‌ها می‌تواند امر نگران‌کننده‌ای باشد. همچنین منتقدین بر این باورند که چین سیاست اشتباهی را در قبال کووید-19 اتخاذ کرده و بهتر است تا تمرکز خود را روی ترکیبی از واکسیناسیون و سایر اقدامات نظیر استفاده از ماسک بگذارد.

هرچند که واکسن ساخت چین تاکنون عملکرد درخور توجهی نداشته و همین امر می‌تواند مشکلات بیشتری برای این کشور و در نهایت اپل یا سایر کمپانی‌های بزرگ به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی