ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی برقی سیل
اخبار خودرو

خودروی برقی سیل به عنوان رقیب تسلا مدل 3 وارد صحنه می‌شود

شرکت چینی BYD به تازگی تصاویر متعددی را از خودروی برقی سیل منتشر کرده است که به عنوان رقیب اصلی تسلا مدل 3 روانه بازار می‌شود. سیل (Seal به معنی فک) دومین مدل از مجموعه ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

شرکت چینی BYD به تازگی تصاویر متعددی را از خودروی برقی سیل منتشر کرده است که به عنوان رقیب اصلی تسلا مدل 3 روانه بازار می‌شود. سیل (Seal به معنی فک) دومین مدل از مجموعه حیات اقیانوسی خودروهای برقی بی وای دی است که جزو خودروهای مفهومی اوشن ایکس به حساب می‌آید.

خودروی برقی سیل
خودروی سیل از نمای جلو

خودروی چهار درب بی وای دی سیل با طول 4.8 متر، عرض 1.875متر و ارتفاع 1.46 متر ساخته شده و فاصله بین چرخ‌های آن 2.92 متر است.

عمده مشخصات ظاهری سیل با مفهوم Ocean-X همخوانی دارد؛ از طراحی نمای جلو با چراغ‌های باریک و کاپوت گرفته تا ناهمواری‌های جانبی و پیچش خط پنجره عقب.

بنابراین این خودرو قرار است تصور یک جانور دریایی زیبا و در عین حال درنده را در ذهن بیننده تداعی کند.

نمای جانبی خودروی برقی سیل

خودروی برقی سیل از باتری انحصاری بی وای دی به نام Blade استفاده می‌کند که در صورت شارژ کامل، امکان پیمودن مسافتی حدود 700 کیلومتر را فراهم می‌آورد.

بی وای دی سیل در دو مدل متفاوت در دسترس خریداران قرار می‌گیرد؛ نسخه‌های دیفرانسیل عقب و نسخه‌های چهارچرخ محرک.

مدل‌های دیفرانسیل عقب به یک موتور 204 اسب بخاری یا 312 اسب بخاری بر روی محور عقب خود مجهز هستند. حال آنکه مدل چهارچرخ دارای یک موتور برای حرکت چرخ‌های جلو با قدرت 217 اسب بخار و همین‌طور یک موتور برای حرکت چرخ‌های عقب با قدرت 312 اسب بخار است و بدین ترتیب، خروجی قدرت موتورها‌‌ی آن به صورت ترکیبی به 530 اسب بخار می‌رسد.

طبق ادعای کمپانی چینی، خودروی برقی سیل با پیکربندی ممتاز (سواری روی چهارچرخ محرک) می‌تواند تنها در عرض 3.8 ثانیه شتاب خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

سدان تمام برقی بی وای دی سیل قرار است در ماه جاری (آوریل سال 2022) در انظار عمومی به نمایش گذاشته شود. محدوده قیمت این ماشین بین 34600 تا 44100 دلار اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی