ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وعده عرضه خودروی ارزان قیمت
خودرو

وعده عرضه خودروی ارزان قیمت تکرار شد؛ فاصله حرف تا عمل چقدر خواهد بود؟

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، پس از وعده حذف قرعه‌کشی خرید خودرو تا پایان سال، قول عجیب دیگری را به مردم ایران داد. به گفته وی در بهمن‌ماه امسال احتمالا خودروی ارزان قیمت ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۱:۴۵

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، پس از وعده حذف قرعه‌کشی خرید خودرو تا پایان سال، قول عجیب دیگری را به مردم ایران داد. به گفته وی در بهمن‌ماه امسال احتمالا خودروی ارزان قیمت مورد نظر وزارت صمت با بهای کمتر از 6 هزار دلار راهی جاده‌های کشورمان خواهد شد.

رنو کوئید قبل از رسیدن به بازار ایران فیس لیفت شد؛ سرنوشت مبهم برای تولید در سایپا

این وعده نه‌چندان منطقی جناب منطقی احتمالا به پروژه معروف ایران‌خودرو اشاره می‌کند که هدف آن ساخت محصولات مبتنی بر رنو کوئید است. گفته می‌شود ایران‌خودرو قصد دارد با اعمال تغییرات ظاهری و باطنی، کوئید را به یک محصول ایرانی ارزان‌قیمت تبدیل کند.

نسخه ایرانیزه رنو کوئید

وعده عرضه خودروی ارزان قیمت در راستای هدف تولید خودرو برای دهک‌های درآمدی پایین مطرح شده که به گفته آقای منطقی، تنها محدود به کشور عزیزمان نمی‌شود و یک مسئله جهانی است.

رنو کوئید 40 میلیونی در راه ایران؛ مشخصات فنی و تست تصادف نسخه برزیل [تماشا کنید]
مقایسه تست تصادف رنو کوئید برزیل و رنو کوئید ارزان قیمت عرضه شده در هند

خودروی ارزانی که در بهمن‌ماه رونمایی می‌شود، از جذابیت ظاهری کافی برخوردار بوده و علیرغم هزینه پایین، دارای امکانات و تجهیزات لازم است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این خودروی اقتصادی اسرارآمیز در شهریورماه سال ۱۴۰۲ روانه بازار می‌شود.

نسخه ایرانیزه رنو کوئید

البته منطقی به طور صریح بیان نکرده که قیمت خودروی جدید حتما کمتر از ۶ هزار دلار خواهد بود. این موضوع کاملا به مشارکت سازندگان و اوضاع اقتصادی ایران در طول سال بستگی دارد.

رنو کوئید

گفتنی است که حتی در صورت رعایت قیمت 6000 دلاری، با توجه به قیمت در حدود 30 هزار تومانی نرخ دلار که تا بهمن ماه امسال قابل انتظار است، احتمالا شاهد تعیین قیمتی در حدود 180 میلیون تومان خواهیم بود که بازهم برای عموم مصرف کنندگان، ارزان تلقی نمی شود و قاعدتا بار دیگر صف خرید دلالان و افزایش قیمت در حاشیه بازار به بیش از 200 میلیون تومان را نیز در پی خواهد داشت.

ماجرای جنجالی تست تصادف رنو کوئید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی