ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مارک زاکربرگ
تکنولوژی

محافظت از مارک زاکربرگ در 2021 حدود 27 میلیون دلار خرج روی دست متا گذاشته است

«متا» (فیسبوک سابق) برای حفظ امنیت مدیرعامل این شرکت و خانواده‌اش در سال 2021 رقمی برابر 26.8 میلیون دلار و حدود 6 درصد بیشتر از 2020 هزینه کرده است که به مراتب بیشتر از هزینه‌ای ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

«متا» (فیسبوک سابق) برای حفظ امنیت مدیرعامل این شرکت و خانواده‌اش در سال 2021 رقمی برابر 26.8 میلیون دلار و حدود 6 درصد بیشتر از 2020 هزینه کرده است که به مراتب بیشتر از هزینه‌ای است که شرکت‌های فناوری مشابه برای مدیران خود صرف می‌‌کنند.

غول رسانه‌های اجتماعی می‌گوید مارک زاکربرگ مترادف با کل شرکت است و با این توصیف چنین هزینه‌ای را توجیه می‌کند.

براساس مستندات موجود، این شرکت که پیشتر با نام فیسبوک شناخته می‌شد، در سال 2021 بیش از 15.2 میلیون دلار برای محافظت از مارک زاکربرگ در محل سکونت و همچنین در طول سفرهای شخصی هزینه کرده است. این رقم به غیر از 10 میلیون دلار دیگری است که به عنوان کمک هزینه برای امنیت خانواده و 1.6 میلیون دلار برای استفاده از هواپیمای شخصی در سفرهای غیرکاری هزینه شده است.

هزینه حفظ امنیت مارک زاکربرگ

در مجموع، متا در سال گذشته میلادی صورتحسابی 26.8 میلیون دلاری برای حفاظت از مارک زاکربرگ 37 ساله و خانواده‌اش پرداخت کرده است که خبر از افزایش 6 درصدی نسبت به سال 2020 می‌دهد. با توجه به همه‌گیری کرونا، هزینه‌های بیشتری برای کادر امنیت و حفاظت فردی زاکربرگ انجام شده است.

البته گفته می‌شود هزینه‌های حفظ امنیت مارک زاکربرگ در سال 2021 بسیار بیشتر از داده‌های منتشر شده برای عموم است. هرچند در حالی چنین آماری منتشر می‌شود که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اطلاعاتی در مورد میزان هزینه برای حفظ امنیت خود را فاش نکرده است. گفته می‌شود در سال گذشته میلادی رقمی درحدود 1.6 میلیون دلار برای حفاظت از جان جف بزوس هزینه شده است.

براساس مستندات موجود، احساس منفی در مورد متا مستقیما به مارک زاکربرگ ربط داده می‌شود و وی مترادف با متا است و به همین دلیل چنین هزینه‌هایی برای حفظ امنیت وی در نظر گرفته می‌شود.

در سال گذشته میلادی، این شرکت به دلیل انتشار اسناد داخلی توسط منبعی به نام «فرانسیس هاگن» که نشان داد فیس‌بوک سود را بر انتشار محتوای درست ارجحیت می‌دهد، تحت نظارت قرار گرفته است. شایان ذکر است متا برای سایر مدیران ارشد خود نیز هزینه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی