ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاخیر در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل
تکنولوژی

هدست واقعیت ترکیبی اپل تا اوایل 2023 وارد بازار نخواهد شد

اپل مدت‌هاست در حال کار روی دستگاه‌های جدیدی با قابلیت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است اما هیچ خبری مبنی بر زمان عرضه هدست وجود ندارد. با وجود اینکه برخی کارشناسان امسال را زمان عرضه این ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

اپل مدت‌هاست در حال کار روی دستگاه‌های جدیدی با قابلیت‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است اما هیچ خبری مبنی بر زمان عرضه هدست وجود ندارد. با وجود اینکه برخی کارشناسان امسال را زمان عرضه این محصول فرض می‌کردند ولی «جف پو» از Haitong International Securities می‌گوید که این محصول تا سال 2023 به بازار نخواهد آمد.

پو خاطر نشان می‌کند که این محصول با تاخیر کوچکی روبه‌رو شده و احتمالا در سه ماهه اول سال 2023 وارد بازار خواهد شد. این تحلیلگر همچنین عقیده دارد که اپل در نخستین سال عرضه چیزی حدود 1 تا 1.5 میلیون دستگاه از این هدست‌ها خواهد فروخت.

گزارشات در ادامه اشاره می‌کنند که تراشه‌ طراحی شده توسط خود اپل که در هدست مذکور استفاده شده، یکی از تفاوت‌های اساسی این محصول با رقبایش خواهد بود. انتظار می‌رود این دستگاه با احتساب دوربین‌هایش بیش از 10 حسگر داشته باشد و این حسگرها احتمالا از سوی سونی، Will Semi، سانی آپتیکال و غیره تامین خواهند شد.

تاخیر در عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل

هدست واقعیت ترکیبی اپل

گفتنی است که در ابتدای امسال نیز مینگ چی کو گفته بود هدست اپل با تجهیزات محدود در اواخر 2022 روانه بازار خواهد شد، اخیرا نیز مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ عرضه این محصول طی رویداد WWDC 2022 را «ناممکن» خواند و اعلام کرد این هدست زمانی میان پاییز 2022 و تابستان 2023 به بازار خواهد آمد.

یکی از احتمالات این است که اپل از این دستگاه در اواخر سال رونمایی کند و فروش آن را در اوایل 2023 آغاز کند، زیرا این همان سیاستی بود که کمپانی در خصوص محصولاتی چون اپل‌ واچ و هوم‌پاد در پیش گرفت.

در نهایت طبق شایعات پیشین می‌توان گفت هدست واقعیت افزوده/مجازی اپل از ویژگی نوآورانه  «پیکربندی دارای سه نمایشگر» بهره می‌برد که در آن دو نمایشگر Micro OLED و یک پنل امولد به همراه حسگرهای پیشرفته جهت تشخیص محیط و حرکات در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

همچنین طراحی ظاهری آن با الهام از ایرپاد مکس و اپل واچ خواهد بود و می‌تواند قیمتی تا حدود 3000 دلار نیز داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی